Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Go Back   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > Landskapsdesign - MSTS / Open Rails

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 07-05-2020, 02:05 AM   #2626
mikban
Medlem
 
Join Date: Jun 2009
Location: Danmark
Posts: 1,171
Default Då har det hänt...

Hej på er alla!


Så hände det.. klockan 01:37 den 5 Juli 2020 la vi sista spårbiten som knytade ihop rutten från Trelleborg till Narvik, passende är det såklart en én meters spårbit, och denna spårbiten finns nära Vännäs.

Se första bilden!

På den andra bilden ser ni Boden Södra som växer till sig

Med bästa hälsningar från oss alla på Team Stockholmsrutten Scandinava, och med önska om en fin helg!
Attached Images
  
mikban besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 07-05-2020, 09:31 AM   #2627
smajlet
Medlem
 
Join Date: Sep 2001
Posts: 814
Default

Mycket bra jobbat, lite historiskt i simulator världen.
smajlet besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 07-05-2020, 10:17 AM   #2628
Pierre
Hedersmedlem
 
Join Date: Aug 2001
Location: Sundsvall, Sweden.
Posts: 6,922
Default

Grymt bra jobbat!
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 07-05-2020, 11:06 PM   #2629
mikban
Medlem
 
Join Date: Jun 2009
Location: Danmark
Posts: 1,171
Default Stockholmsrutten Scandinavia Norge

Stockholmsrutten Scandinavia Norska sidan
Attached Images
 
mikban besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 07-05-2020, 11:09 PM   #2630
mikban
Medlem
 
Join Date: Jun 2009
Location: Danmark
Posts: 1,171
Default Stockholmsrutten Scandinavia Sverige

Stockholmsrutten Scandinavia Sverige
Attached Images
 
mikban besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 07-22-2020, 12:15 AM   #2631
mikban
Medlem
 
Join Date: Jun 2009
Location: Danmark
Posts: 1,171
Default

På väg mot Kiruna...
Attached Images
 
mikban besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 07-23-2020, 07:14 PM   #2632
wase
Medlem
 
Join Date: Nov 2001
Location: Haninge och Västervik, Sweden.
Posts: 478
Default

Hej på Er!
Ny funktion i Openrails från revision 49, 64-bit…

Script för analoga stationsklockor, som visar simulatorns tid!!

Så kan vi tillverka egna analoga klockor, det vi har väntat på länge!!

Må Väl, hälsningar från hela Teamet!!
Attached Images
 

Last edited by wase; 07-23-2020 at 07:16 PM.
wase besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 07-23-2020, 09:05 PM   #2633
smajlet
Medlem
 
Join Date: Sep 2001
Posts: 814
Default

Rolig nyhet,
smajlet besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 08-03-2020, 02:04 PM   #2634
Traingoal
Hedersmedlem
 
Join Date: Feb 2003
Location: ,Ängelholm , Sweden.
Posts: 540
Post

Det är ju utmärkt.

Då¨kan man se att man ankommit i tid till stationen hmm.

För övrigt lysande bra bilder.
Traingoal besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 08-04-2020, 02:46 PM   #2635
wase
Medlem
 
Join Date: Nov 2001
Location: Haninge och Västervik, Sweden.
Posts: 478
Default

Norrländska skogar är ofantligt stora... Här kommer en bild från södra infarten Kilvo på Malmbanan!
Hälsningar från Teamet!
.
Attached Images
 
wase besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 08-05-2020, 05:40 PM   #2636
Traingoal
Hedersmedlem
 
Join Date: Feb 2003
Location: ,Ängelholm , Sweden.
Posts: 540
Post

Hej Wase o teamet.

Snygg bild, hmm prima virke kantänkas hmm.
Traingoal besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 08-10-2020, 11:09 AM   #2637
mikban
Medlem
 
Join Date: Jun 2009
Location: Danmark
Posts: 1,171
Default

Hej på er alla glada

Hoppas ni njuter av värmen!

Här kommer lite nytt från verkstan, på Malmbanan blommar det, ganska så ordentligt, det finns nu grönsaker i princip hela vägen från Narvik till Luleå, förutom några stationsområden.

I söder växer Puttgarden fram, bygge samt texturarbete. Tempot är lite segare här i värmen. En foto session blev det också i Puttgarden för att få rätt texturer.

Förutom det är vi igång med Boden stations plattformar (texturarbete), samt fler stationer på Stambanan genom övre Norrland

Ha det bäst!

Teamet
Attached Images
  
mikban besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 08-14-2020, 02:00 PM   #2638
Traingoal
Hedersmedlem
 
Join Date: Feb 2003
Location: ,Ängelholm , Sweden.
Posts: 540
Post

Snyfft gjort och fina bilder.

OT Det är synd att det försvinner andra trådar på denna avdelning.
Vore bra att den ansvarige ändrar.

Ha en fortsatt god sommar till er alla
Traingoal besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 09-12-2020, 10:53 PM   #2639
wase
Medlem
 
Join Date: Nov 2001
Location: Haninge och Västervik, Sweden.
Posts: 478
Default

September månad... Första snön faller på Malmbanan...
Ha en fin helg!!
Teamet.
Attached Images
 
wase besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 09-13-2020, 03:51 PM   #2640
Totte
Hedersmedlem
 
Join Date: Mar 2002
Location: Trollhättan
Posts: 9,877
Default

Oj, så du fixade snövallar. Toppensnyggt jobb!
Totte besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump



All times are GMT +2. The time now is 07:06 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009