![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#26 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Fort McMurray, Alberta, CANADA
Inlägg: 1 394
|
![]()
Jag är ingen expert i området texturer och mapping och vad det nu heter...
Men så här gör jag när jag vill använda ett befintligt objekt i Trainz. 1. Jag klonar objektet. 2. Det får namnet "New Asset" i Open for edit menyn. 3. Jag öppnar det med "Edit in explorer" och ändrar "username New Asset" till något passande. 4. Jag öppnar TEXTURE-file och konverterar det till TGA med PEVSoft programmet "Image2TGA". 5. Jag öppnar den nya TGA-filen i Photoshop och gör ändringar 6. Sparar och går till Open for Edit igen. Där syns fortfarande namnet New Asset. Klickar och väljer "Submit edits" och då ska allt vara klart... Följande bilder visar lite om detta. Är dock osäker på om det fungerar med ändring av textur för jag har inte provat. Men det går i alla fall att konvertera TEXTURE-filer till TARGA-filer med "Image2TGA". Här länk till Image2TGA. Programmet är fritt.
__________________
Benkegbg Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg. Senast redigerad av benkegbg den 2020-05-19 klockan 18:27. |
![]() |
![]() |