Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Go Back   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > Landskapsdesign - MSTS / Open Rails

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 02-29-2020, 02:03 PM   #2566
Totte
Hedersmedlem
 
Join Date: Mar 2002
Location: Trollhättan
Posts: 9,877
Default

Hej!
Jag skickade nu meddelande till Jkriste2 via FB/Messenger om detta. Vi får se om han svarar.
Totte besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 03-01-2020, 07:03 PM   #2567
jkriste2
Medlem
 
Join Date: Aug 2002
Location: ,Drammen , Norway.
Posts: 697
Default

Hei Jeg har ikke vært på nettet på lenge så dette først i dag. Har nå svart på PM fra Wase. Og jeg har gitt tillatelse å bruke min rute VBSR8 i Route Scandinavia.
__________________
MVH Jan Kristensen
Har bygd Drammen-Kongsberg
Har bygd VBSR 1, 2, 3, 4 ruten
Klar til Stavanger og Gardermoen, VBSR 5 med hjep fra Bønan
Klar til Hamar, VBSR 6 av Bønan
Klar til Trondheim VBSR 7
Klar til Bergen VBSR8
jkriste2 besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 03-01-2020, 09:09 PM   #2568
wase
Medlem
 
Join Date: Nov 2001
Location: Haninge och Västervik, Sweden.
Posts: 478
Default

Hej.
TACK för det positiva svaret.

Nedan en bild från Fagernut stasjon, som ligger inuti Finse tunnel…

Man kan även kika på HCG:s video här om "The Secret room"…
https://www.youtube.com/watch?v=RkedIcqXXdw

Ha nu en fin vecka!
.
Attached Images
 
wase besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 03-02-2020, 02:26 PM   #2569
Totte
Hedersmedlem
 
Join Date: Mar 2002
Location: Trollhättan
Posts: 9,877
Default

Oj, milda makter! Vet du, Wase var är vändskivan i positioner?
Redigering:
Jag hittade positionen, 60.63195 7.38322.

Last edited by Totte; 03-02-2020 at 03:09 PM.
Totte besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 03-20-2020, 09:36 AM   #2570
mikban
Medlem
 
Join Date: Jun 2009
Location: Danmark
Posts: 1,171
Default

1061......
mikban besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 03-20-2020, 11:25 AM   #2571
Totte
Hedersmedlem
 
Join Date: Mar 2002
Location: Trollhättan
Posts: 9,877
Default

Quote:
Originally Posted by mikban View Post
1061......
_________________
Totte besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 03-21-2020, 10:03 PM   #2572
mikban
Medlem
 
Join Date: Jun 2009
Location: Danmark
Posts: 1,171
Default

992.......
mikban besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 03-21-2020, 11:06 PM   #2573
mibl
Medlem
 
Join Date: Sep 2001
Location: Jönköping
Posts: 267
Default

Quote:
Originally Posted by mikban View Post
992.......
Km 992? Söder om Jörn?
mibl besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 03-22-2020, 11:30 AM   #2574
mikban
Medlem
 
Join Date: Jun 2009
Location: Danmark
Posts: 1,171
Default

Hej på er alla

Ja, Totte och mibl vad siffrorna 1061 och 992 representerar får ni klura ut själva. Men lite ledtrådar kommer förstås då och då.

På denna ljuva Söndag förmiddag blir det först lite bilder från en riktig pärla i rutten, nämligen Flåmbanan. Work in Progress.

1:a Myrdal
2:a Kjosfossen
3:e Vatnahalsen Foss
4:e Infart Flåm
5:e Utfart Flåm
6:e Vy mot Flåmdalen

Bästa hälsningar

Teamet
Attached Images
      
mikban besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 03-24-2020, 11:22 PM   #2575
mikban
Medlem
 
Join Date: Jun 2009
Location: Danmark
Posts: 1,171
Default

983.......
mikban besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 03-24-2020, 11:36 PM   #2576
mikban
Medlem
 
Join Date: Jun 2009
Location: Danmark
Posts: 1,171
Default

Hej på er alla!

Då är det dags för en ledtråd

Bygget fortsätter, på Norra Stambanan har vi dragit spår från Bollnäs till Ljusdal. Vi är i skrivande stund på väg mot Ånge med ca. 5 mil kvar.

Bygget fortsätter även på Stambanan genom övre Norrland där har vi dragit spår från Älvsbyn till Storsund, där vi i skrivande stund är på väg vidare mot Jörn.

Se bifogad kartbild.

Kan någon gissa vad siffran 983 betyder?

Mvh

Teamet
Attached Images
  
mikban besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 03-25-2020, 09:51 AM   #2577
Totte
Hedersmedlem
 
Join Date: Mar 2002
Location: Trollhättan
Posts: 9,877
Default

Är det tågnummer som vi ska gissa fram?
I så fall kan jag svara följande:
1061 Malmö-Peberholm
992 Gävle-Ockelbo
983 Eskiltuna-Stockholm
Totte besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 03-25-2020, 12:48 PM   #2578
mikban
Medlem
 
Join Date: Jun 2009
Location: Danmark
Posts: 1,171
Default

Hej på er alla!

Totte, vilket underbart och kreativt svar, hehe!

Det är rätt tankesätt, men inte tågnummer.

Här kommer andra ledtråden.

Vi började på 1061, gick sen ner till 992, och är nu nere på 983. Senare i dag kommer en ny siffer som är ännu lägre.

Hjälp-fråga; Aktuella siffran är 983. Och den fortsätter bli allt lägre i takt med att vi drar spår. Vad kan den representera om det inte är ett tågnummer?

Bästa hälsningar

Oss alla på Stockholmsrutten Scandinavia / Route Scandinavia
mikban besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 03-25-2020, 01:59 PM   #2579
Jockes
Medlem
 
Join Date: Feb 2009
Location: Västerås
Posts: 1,926
Default

Quote:
Originally Posted by mikban View Post
Hej på er alla!

Totte, vilket underbart och kreativt svar, hehe!

Det är rätt tankesätt, men inte tågnummer.

Här kommer andra ledtråden.

Vi började på 1061, gick sen ner till 992, och är nu nere på 983. Senare i dag kommer en ny siffer som är ännu lägre.

Hjälp-fråga; Aktuella siffran är 983. Och den fortsätter bli allt lägre i takt med att vi drar spår. Vad kan den representera om det inte är ett tågnummer?

Bästa hälsningar

Oss alla på Stockholmsrutten Scandinavia / Route Scandinavia
Lär ju vara kilometertalet på sträckan, eller vad man kallar det? Sjukt hur snabbt ni bygger!
__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 03-25-2020, 02:30 PM   #2580
mikban
Medlem
 
Join Date: Jun 2009
Location: Danmark
Posts: 1,171
Default

Quote:
Originally Posted by Jockes View Post
Lär ju vara kilometertalet på sträckan, eller vad man kallar det? Sjukt hur snabbt ni bygger!
Också ett bra svar Jockes! - A for effort!

Nästa ledtråd; Siffran avser jobbat i dagsläget på tre olika ställen, Malmbanan som ni vet, på Stambanan genom övre Norrland och Norra Stambanan. Dock är det endast en siffra som gäller, och den blir mindre och mindre jo mer spår vi drar.

Vad innebär den siffra tror ni?

Ps. Denna kuggfrågan relaterar sig inte till arbetet på Flåmbanan eller övriga delar av rutten.

Nu hoppas jag att ni inte missförstår mig, är jo en dansk, därför kan det vara lite svårt att få fram rätt mening ibland^^
mikban besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump



All times are GMT +2. The time now is 07:05 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009