![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2013
|
![]()
Fosiestation i gamla Fosieby i nuvarande Malmö kommun.
Stationen låg placerad vid kontinentalbanan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Mittemot denna station låg ett trävarulager.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Södervärns järnvägsstation tillkom år 1886 vid Malmö-Ystads järnväg (MYJ)
Byggnaden uppfördes 1886 i samband med öppnandet av Malmö - Trelleborgs järnväg, vilken liksom Malmö - Ystads järnväg utgick från Malmö Västra. 1955 lades Malmö V ned och tågen mot Trelleborg Övre och Falsterbo fick Södervärn som utgångsstation. Den 23 augusti 1971 lades stationen ned tillsammans med Falsterbobanan. Stationen som låg mig varmt om hjärtat har jag åkt mycket ifrån som barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Till Södervärn station låg ett godsmagasin intill ett trävarulager ( Ta i Trä )
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Toppen Bo att du lägger upp dina förnämliga byggen igen, uppskattas!
När du bygger dessa olika byggnader, vad använder du för metod? 3D-utskrift? Laserskuret? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Jag använder blandade metoder, stomme kapskiva samt polystyren 1,2mm. Fasader allt ifrån utskrift bläckstråleskrivare, eller rent scratchbygge där jag kan få tag i material. Denna byggnad som är Lantmännen är i stommen kapaskiva/Pvc plast som bearbetas så att det ska motsvara glidgjutning. . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Malmö centralstation har en egen ganska silad tråd idag då bilder har försvunnit.
Har lagt in några nya bilder. Denna collagebild är den gamla stationen som revs efter att ha fått hem material där diverse var lasersruret som takbågar. Allt material här är utskuret för hand. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |