|
| If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below. |
|
|||||||
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#2536 |
|
Medlem
Join Date: Jun 2009
Location: Danmark
Posts: 1,171
|
Från oss alla, till er alla, en riktigt GOD JUL
|
|
|
|
|
|
#2537 |
|
Hedersmedlem
Join Date: Aug 2001
Location: Sundsvall, Sweden.
Posts: 6,922
|
God (h)jul och gott nytt (sp)år till er och resten av forumet!
__________________
Mvh Pirpen |
|
|
|
|
|
#2538 |
|
Medlem
|
God hjul ett riktigt mästerverk som ni ska vara stolta över att ha kommit så långt med keep up the good work mina herrar. Med vänlig hälsning, Johnny
|
|
|
|
|
|
#2539 |
|
Medlem
Join Date: Jun 2009
Location: Danmark
Posts: 1,171
|
Gott Nytt År 2020 önskar Stockholmsrutten Scandinavia
|
|
|
|
|
|
#2540 |
|
Medlem
Join Date: Jun 2009
Location: Danmark
Posts: 1,171
|
Hej på er alla
![]() hoppas det nya året har börjat bra! Just nu händer det en del i rutten. Lok, hytter, lastbilar, byggnader, plattformar och så vidare. Bland det vi har jobbat med är Gradient Texturer. Så vi vill visa upp en bild på början av en station. Kanske någon till och med kan gissa vart objektet på bilden hör hemma? Vi är medvetna om att detta kan vara en svår fråga. Bästa hälsningar från oss alla på Stockholmsrutten Scandinavia ![]() Tänder ljuset för natten
|
|
|
|
|
|
#2541 |
|
Medlem
|
En nyhet från Stockholmsrutten Scandinavia är att jag numera är del i teamet. Och jag har börjat jobba en bit upp i landet, närmare bestämt i Älvsbyn. Nedan följer några bilder från när dem första tågen provkörde bangården i Älvsbyn.
__________________
MVH, Mikael Webbmaster på Banbyggarna.se Vill Ni se fler järnvägsbilder, besök gärna min sida - där Ni även kan läsa om min MJ-samling och se tågfilmer. En del av Teamet som bygger Stockholmsrutten. ![]() ![]() http://www.micke-andersson.se http://www.banbyggarna.se http://mikaelsgallery.fotopic.net/ Last edited by micke321; 01-19-2020 at 10:58 PM. |
|
|
|
|
|
#2542 |
|
Medlem
Join Date: Jul 2002
Location: Mörbylånga, Sweden.
Posts: 270
|
Hej!
Fina bilder på det jobb ni gör. Kul att ni är fler som jobbar på rutten. Lycka till. Med vänlig hälsning Anders |
|
|
|
|
|
#2543 |
|
Medlem
Join Date: Sep 2001
Posts: 814
|
Snygg nattextur på stationshuset.
|
|
|
|
|
|
#2544 |
|
Medlem
Join Date: Jun 2009
Location: Danmark
Posts: 1,171
|
Hej på er alla!
![]() Tack ante och smajlet! @ ante, Ja att vi blir fler är alltid positivt, men att kunna dela av glädjen med andra är ännu bättre! @ smajlet, vi tackar så ödmjukt! Stationshuset har det jobbats på 6-7 timmar idag, och det har blivit ännu bättre, bilder kommer snart! ![]() Många timmar har det blivit till idag. Första taket till en plattform har nu blivit färdigt, också efter 6-7 timmar. Vi har bifogat några bilder. Kanske någon känner igen sig? Vi hoppas ni mår bra allihopa och önskar er en trevlig Onsdag! Teamet
|
|
|
|
|
|
#2545 |
|
Medlem
Join Date: Sep 2001
Location: Jönköping
Posts: 267
|
Snyggt! Alltid lika spännande att se hur bygget fortsätter.
![]() Plattformstaket under byggnad tycker jag ser ut som Herrljunga. |
|
|
|
|
|
#2546 |
|
Hedersmedlem
Join Date: Mar 2002
Location: Trollhättan
Posts: 9,877
|
Ah, så det är Herrljunga plattformstak.
|
|
|
|
|
|
#2547 |
|
Medlem
|
Jäklars vilka härliga bilder och härligt att en gammal tågräv som Micke knutits till projektet
|
|
|
|
|
|
#2548 | |
|
Medlem
|
Quote:
japp Gammelräven Mickel är med i gänget...
__________________
MVH, Mikael Webbmaster på Banbyggarna.se Vill Ni se fler järnvägsbilder, besök gärna min sida - där Ni även kan läsa om min MJ-samling och se tågfilmer. En del av Teamet som bygger Stockholmsrutten. ![]() ![]() http://www.micke-andersson.se http://www.banbyggarna.se http://mikaelsgallery.fotopic.net/ |
|
|
|
|
|
|
#2549 |
|
Medlem
Join Date: Nov 2001
Location: Haninge och Västervik, Sweden.
Posts: 478
|
Hej.
-Ja, VÄLKOMMEN Micke321 till Stockholmsrutten Scandinavia. Kul att få med en gammal räv som är duktig på att bygga objekt, men även bygge i själva rutten!! Ett starkt tillskott till rutten då den har vuxit under åren... Kan förresten nämna att Goku har kommit med en ny version av TSRE5 med editering i vintermode!!! Kan hämtas på vanliga URLen http://koniec.org/tsre5/data/ Ha en fin söndag... |
|
|
|
|
|
#2550 |
|
Medlem
Join Date: Jun 2009
Location: Danmark
Posts: 1,171
|
...............
Last edited by mikban; 02-08-2020 at 01:16 PM. |
|
|
|