Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Go Back   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > Landskapsdesign - MSTS / Open Rails

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 12-24-2019, 08:22 AM   #2536
mikban
Medlem
 
Join Date: Jun 2009
Location: Danmark
Posts: 1,171
Default 24 December 2019

Från oss alla, till er alla, en riktigt GOD JUL
Attached Images
 
mikban besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 12-24-2019, 10:03 AM   #2537
Pierre
Hedersmedlem
 
Join Date: Aug 2001
Location: Sundsvall, Sweden.
Posts: 6,922
Default

God (h)jul och gott nytt (sp)år till er och resten av forumet!
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 12-24-2019, 11:29 AM   #2538
Jonmpa
Medlem
 
Join Date: Jan 2006
Location: Vårberg
Posts: 1,011
Send a message via MSN to Jonmpa
Thumbs up

God hjul ett riktigt mästerverk som ni ska vara stolta över att ha kommit så långt med keep up the good work mina herrar. Med vänlig hälsning, Johnny
Jonmpa besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 12-31-2019, 10:55 PM   #2539
mikban
Medlem
 
Join Date: Jun 2009
Location: Danmark
Posts: 1,171
Default 31 December 2019

Gott Nytt År 2020 önskar Stockholmsrutten Scandinavia
Attached Images
 
mikban besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 01-19-2020, 09:44 PM   #2540
mikban
Medlem
 
Join Date: Jun 2009
Location: Danmark
Posts: 1,171
Default

Hej på er alla

hoppas det nya året har börjat bra!

Just nu händer det en del i rutten. Lok, hytter, lastbilar, byggnader, plattformar och så vidare. Bland det vi har jobbat med är Gradient Texturer.

Så vi vill visa upp en bild på början av en station.

Kanske någon till och med kan gissa vart objektet på bilden hör hemma? Vi är medvetna om att detta kan vara en svår fråga.

Bästa hälsningar från oss alla på Stockholmsrutten Scandinavia

Tänder ljuset för natten
Attached Images
 
mikban besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 01-19-2020, 10:52 PM   #2541
micke321
Medlem
 
Join Date: Oct 2001
Location: Lyrestad, , Sweden
Posts: 1,696
Send a message via MSN to micke321
Default

En nyhet från Stockholmsrutten Scandinavia är att jag numera är del i teamet. Och jag har börjat jobba en bit upp i landet, närmare bestämt i Älvsbyn. Nedan följer några bilder från när dem första tågen provkörde bangården i Älvsbyn.
Attached Images
  
__________________
MVH, Mikael
Webbmaster på Banbyggarna.se
Vill Ni se fler järnvägsbilder, besök gärna min sida - där Ni även kan läsa om min MJ-samling och se tågfilmer.
En del av Teamet som bygger Stockholmsrutten.



http://www.micke-andersson.se http://www.banbyggarna.se http://mikaelsgallery.fotopic.net/

Last edited by micke321; 01-19-2020 at 10:58 PM.
micke321 besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 01-21-2020, 05:27 PM   #2542
ante
Medlem
 
Join Date: Jul 2002
Location: Mörbylånga, Sweden.
Posts: 270
Default

Hej!

Fina bilder på det jobb ni gör. Kul att ni är fler som jobbar på rutten. Lycka till.

Med vänlig hälsning
Anders
ante besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 01-21-2020, 08:24 PM   #2543
smajlet
Medlem
 
Join Date: Sep 2001
Posts: 814
Default

Snygg nattextur på stationshuset.
smajlet besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 01-22-2020, 12:58 AM   #2544
mikban
Medlem
 
Join Date: Jun 2009
Location: Danmark
Posts: 1,171
Default

Hej på er alla!

Tack ante och smajlet!

@ ante, Ja att vi blir fler är alltid positivt, men att kunna dela av glädjen med andra är ännu bättre!

@ smajlet, vi tackar så ödmjukt! Stationshuset har det jobbats på 6-7 timmar idag, och det har blivit ännu bättre, bilder kommer snart!

Många timmar har det blivit till idag. Första taket till en plattform har nu blivit färdigt, också efter 6-7 timmar. Vi har bifogat några bilder. Kanske någon känner igen sig?

Vi hoppas ni mår bra allihopa och önskar er en trevlig Onsdag!

Teamet
Attached Images
    
mikban besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 01-22-2020, 03:58 PM   #2545
mibl
Medlem
 
Join Date: Sep 2001
Location: Jönköping
Posts: 267
Default

Snyggt! Alltid lika spännande att se hur bygget fortsätter.
Plattformstaket under byggnad tycker jag ser ut som Herrljunga.
mibl besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 01-22-2020, 10:03 PM   #2546
Totte
Hedersmedlem
 
Join Date: Mar 2002
Location: Trollhättan
Posts: 9,877
Default

Ah, så det är Herrljunga plattformstak.
Totte besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 01-23-2020, 11:08 AM   #2547
Jonmpa
Medlem
 
Join Date: Jan 2006
Location: Vårberg
Posts: 1,011
Send a message via MSN to Jonmpa
Thumbs up

Jäklars vilka härliga bilder och härligt att en gammal tågräv som Micke knutits till projektet
Jonmpa besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 01-23-2020, 09:44 PM   #2548
micke321
Medlem
 
Join Date: Oct 2001
Location: Lyrestad, , Sweden
Posts: 1,696
Send a message via MSN to micke321
Default

Quote:
Originally Posted by Jonmpa View Post
Jäklars vilka härliga bilder och härligt att en gammal tågräv som Micke knutits till projektet
Tackar japp Gammelräven Mickel är med i gänget...
__________________
MVH, Mikael
Webbmaster på Banbyggarna.se
Vill Ni se fler järnvägsbilder, besök gärna min sida - där Ni även kan läsa om min MJ-samling och se tågfilmer.
En del av Teamet som bygger Stockholmsrutten.



http://www.micke-andersson.se http://www.banbyggarna.se http://mikaelsgallery.fotopic.net/
micke321 besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 02-02-2020, 07:11 AM   #2549
wase
Medlem
 
Join Date: Nov 2001
Location: Haninge och Västervik, Sweden.
Posts: 478
Default

Hej.
-Ja, VÄLKOMMEN Micke321 till Stockholmsrutten Scandinavia.
Kul att få med en gammal räv som är duktig på att bygga objekt, men även bygge i själva rutten!!

Ett starkt tillskott till rutten då den har vuxit under åren...

Kan förresten nämna att Goku har kommit med en ny version av TSRE5 med editering i vintermode!!! Kan hämtas på vanliga URLen http://koniec.org/tsre5/data/

Ha en fin söndag...
wase besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 02-08-2020, 01:14 PM   #2550
mikban
Medlem
 
Join Date: Jun 2009
Location: Danmark
Posts: 1,171
Default

...............

Last edited by mikban; 02-08-2020 at 01:16 PM.
mikban besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump



All times are GMT +2. The time now is 07:05 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009