Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Allmänt

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-11-25, 20:06   #7
Hgv
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 817
Standard

Tack för förklaringen! Så hinderstopplyktan på bilden tänds när tågväg läggs fram till dvärgsignalen där tåget har stannat? Och sedan släcks stopplyktan efter ett par minuter när tåget har inkommit? Är det rätt tolkat?

Hinderstopplykta vid stoppbock funkar bra i simulatorn, då är den alltid tänd. Däremot har jag inte lyckats hitta något användbart sätt att ha andra hinder- eller slutpunktsstopplyktor med nuvarande programmering.

Då återstår frågan: Är det någon som kan titta på signalscripten och skapa en stopplykta som fungerar som en H2-blocksignal? Det blir ingen perfekt representation av hur det funkar i verkligheten, då lyktan bara kommer lysa om följande block är upptaget, men borde inte vara så svårt för den som förstår sig på signalscripten kan jag tycka... Själv har jag tittat på det men det är över min förmåga att lära mig.
Hgv besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:05.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009