![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]() Citat:
http://www.mediafire.com/file/zzg076...a_body.im/file |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Antar att det blir samma problem, med dom andra tre Ma-loken. Då dom har tre olika IM-filer.
TGOJ med dom nyare strålkastarna, där sidofönstrena är runda. SJ gamla varianten med dom stora strålkastarna, där sidofönstrena är fyrkantiga. SJ med dom nyare strålkastarna, där sidofönstrena är fyrkantiga. Dom tre IM-filerna borde vara annorlunda och ha avvikelser från varandra.
![]() |
#3 |
|
![]()
Nu ser hon bättre ut, med den nya IM-filen. Det vita på strålkastarna, är nu borta.
Fixar till texturegruppen som den gröna 401 till 409 och lägger sedan upp henne i din tråd i Downloads avdelningen.
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Har ändrat i IM filerna för återstående Ma lok.
Observera att namnet på IM filen måste vara sj_ma_body.im! För att skilja dem åt har jag lagt till en ändelse såsom sj_ma_body_TGOJ_Ma_REV.im så du vet vilket lok meshen tillhör. När du hittat loket så döp om filen till sj_ma_body.im Nedladdar adress: http://www.mediafire.com/file/2681zs...odies.rar/file |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]()
Nu blir jag lite fundersam på TGOJ Ma Multi STL och TGOJ Ma Rev STL.
Står inte Multi för kopplingen i fronten???? i.s.f. har IM-filerna för dom båda loken förväxlats. För TGOJ Ma Rev STL har koppling i fronten och TGOJ Ma Multi STL saknar koppling i fronten. Rätta mig, om jag har fel. EDIT: Första bilden på 962 är Harpan. Efter koll på nätet, så saknar hon koppling i fronten. Så jag misstänker, att dom två loken har fått fel namn i configen. Att TGOJ Ma Multi egentligen ska heta TGOJ Ma Rev och tvärtom. .
Bengan Senast redigerad av Bengan den 2018-10-24 klockan 16:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
TGOJ Ma2 Loken inte har multipeldosa på fronten som TGOJ Ma 401-409
SJ Ma hade inte multipeldosa på sina Ma Hälsningar Kenta978
![]() |
#7 |
|
![]()
Är väl ungefär, vad jag själv tror. Att det bara har blivit en förväxling, när loken gjordes.
![]() |
#8 | |
|
![]() Citat:
Något är knas med SJ Ma Rev. Strömavtagare nere, förare i hytten och gnistorna direkt (gnistor är väl fel uttryckt, lyser konstant) när man sätter ut loket. Dom andra tre Ma OK. Bara att jag tror att TGOJ har blivit feldöpta och förväxlade i configen, med Rev och Multi.
![]() |
![]() |
#9 | |
Medlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]()
Lite trött igår.
Då TGOJ Rev fungerar, så borde det bara vara att flytta över texturerna till henne och byta namn i configen. Prövar efter jobbet idag.