![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2003
|
![]()
Riktigt snygg vagn.
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Vad är måtten på slutsignalen? Använd gärna skjutmått. Som f d modellbyggare är jag imponerad.
Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Mäktigt, missat ditt snygga R-loksbygge... Berätta mer, vad har det för ursprung?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2013
|
![]()
Hej.
Nils Blid. Slutsignal. Originalmåtten. H 360mm / H0 = 4.0mm B 130mm / H0 = 1.5mm D 150mm / H0 = 1.7mm H0 lyktans mått, är medveten om att denna inte är helt optimal. H 4.0mm B 2.0mm D 2.0mm Ljuspunkten är 2st smd led i respektive slutsignal.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Hej Mazz
Jag har ingen förankring till denna loktyp i livet, men blev intresserad när jag läste att Brimalm skulle komma ut med denna loktyp. Nu vet vi alla att det inte blev så tyvärr. Lokmodeller ger ut denna modell i en etsbyggsats. Så det är där denna modell kommer ifrån. http://lokmodeller.se/ Jag har även köpt B-loket med sluten hytt samt öppen hytt, Sb likaså. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Just det, så var det ja... Ja, det är väl liknande med mig angående R-loket, även om det är lite stort för en hemmabana, men ähh... Loket är mäktigt...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
R loket ska ha lite mer arbete på sig, men det var som vanligt andra saker som kom i vägen.
Det har i allafall hamnat i en vitrin så det inte dammas ner. ![]() Just nu har jag en hel del som ska byggas i signalväg. Senast redigerad av Bo Andersson den 2018-10-10 klockan 16:44. Anledning: Bilden blev liten. |
![]() |
![]() |