Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-03-22, 22:31   #7
Nils Blid
Medlem

Reg.datum: Dec 2009
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
Ja just där har du nog roten till det onda !
TANE har aldrig utlovats vara bakåtkompatibelt !!! Du bygger INTE DEM-banor i TANE, du bygger dom i 2010/2012.
Helt rätt LAn. Det har aldrig N3v utlovat. Men jag minns en dröm du och jag hade i Tanes barndom, som f ö lever vidare, att återskapa Nynäsbanan för Tane. Du lade ner stor del av din tid att föra över de gamla 2010-objekten till Tane. Det handlade om massor av objekt. Problemet var väl att den bana som avsågs att föra över från 2010 till Tane var just en DEM-bana-

Allt arbete du gjorde fungerar i stora drag i DEM-Tane..

Men frågan är om drömmen går i uppfyllelse. Det ser i nuläget tveksamt ut. De små nålsticken är frusterande. Det inledningsvis nämnda Fällbom är ett bra exempel; det fungerar i alla vägskydden utom ett. Sticket kändes.

Att bygga i DEM i Tane är inte bara ett nöje - framför allt en påfrestande utmaning. All skog utefter 2010-banan skall ersättas, verktygen för det har LAn skapat.

Kommer Nynäsbanan, byggt i 2010, ut i Tane? Just nu känns det tveksamt. Å andra sidan; jag har aldrig gett upp.

Nisse
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:36.