![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | ||||
Medlem
Reg.datum: Jul 2011
|
![]() Citat:
Dessutom så känns det som onödigt jobb att plocka ihop massa objekt som finns på DLS eller hos STL och som de flesta av oss troligtvis redan har installerade... Citat:
Undrar vilka förklaringar du vilka ha om demobanan? Mycket om demobanans olika delar kommer ju att redovisas här under tiden som testning/bygge pågår. Själva Signalsystemet kommer att ha en manual på några hundra(!) sidor som förklarar, övergripande och i detalj, hur de olika delarna fungerar. Målet är att demobanan ska ha spårplaner/planritningar, ATC-tabeller, signalerings - /tågvägs-tabeller och det mesta av den övriga information som en verklig bana har. Hur mycket som kommer att finnas med i det första släppet det kan jag inte veta, får väl göra en prioriteringsordning. Kanske är överdrivet ambitiöst, men kul är det... Citat:
![]() Citat:
Jag använder mig enormt mycket av lager, de är mina små älsklingar, tog några skärmbilder på hur det ser ut: Lager 1.jpgLager 2.jpgLager 3.jpgLager 4.jpg 19 Lager... och lite svengelska ![]() En del av lagren är från tidernas begynnelse, men är feg och vågar inte ta bort något än, de gör ju ingen skada heller! Luftlednings-lagret borde delas upp mellan stolpar/bryggor och luftledningen. Det finns också ett "sessions lager" som alltid är öppet som jag aldrig använder och aldrig sparar, det skapas alltid ett nytt när rutten öppnas. En sak jag saknar med lager är att det inte finns möjlighet till "sub-lager" så att man kunde skapa ett huvud-lager som heter "Ktl-objekt" och sub-lager "Luftledning","Stolpar","Bryggor" osv. Skulle bli ändå smidigare att arbeta då. Skriver mer senare, jag har inte kollat om det är några skillnader efter SP2HF1 i hur lagren arbetar. Apropå min kommentar ovan till Nisse, eftersom jag har så mycket lager, så kan man lätt komma åt de objekt som man vill komma åt och kolla, genom att gömma de lager som objekten som stör finns på. Nähä, dags att fara iväg... God Jul på er och tack för intresset för mina projekt. mvh Håkan
Fd. signalreparatör på Banverket. Sjukpensionär bla pga Aspergers syndrom. Använder numera T:ANE på en iMac (Retina, 27", -15), 24GB, OSX Sierra 10.12.6 (25/9-17) Hemsida för nedladdning av mina objekt: https://blomsson4073.se/index.html |
||||
![]() |
![]() |