![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Tack för tipset.
Kommer att ändra alla hastighetstavlor till någon US-modell eller liknande, tills STL får sitt material att fungera. Den röda lusen - datorspråk som jag ej förstår: Hälsningar
Benkegbg Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg. Senast redigerad av benkegbg den 2017-10-27 klockan 15:54. Anledning: EDIT Ytterligare två Lusbilder |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Det där är problemet med att message queues överflödas, alltså, du har för många STL-signaler på samma bana, så hela det systemet brakar ihop.
Du får vänta på Blomssons system och byta till det, eller använda något annat mer basic signalsystem är jag rädd. Det finns inga planer på att fixa STLs system, då det skulle behöva skrivas om från grunden i sådana fall.
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Tack för informationen.
Jag vill minnas att jag läst om detta någonstans. Tråkigt att systemet kraschar när mångfalden blir för stor. Det är ett väldigt ambitiöst projekt och det ligger säkert massor av arbete bakom. Bensland är delat i två huvudbanor som båda utgår från Benstad och går till samma ort nere i söder, ungefär som en oval. Den ena halvan är enkelspårig och den andra dubbelspårig. På den enkelspåriga banan är det meningen att det bara ska stå en utfarts- och en infartssignal i vardera "ände" mellan stationerna så att bara ett tåg i taget kan använda enkelspåret. Så är det väl också i verkligheten antar jag. Med ett enkelt signalsystem, inbyggt från Auran, kanske det löser sig. Den dubbelspåriga blir lite knivigare. Här var det tänkt att linjen skulle delas in i block om cirka 1 km med mellansignaler. Ungefär som det är i verkligheten, gissar jag. Där skulle STL-signalerna fungera fint. Men, men... Jag får väl ligga lite lågt en stund och se hur jag ska lösa det senare. Det är trots allt detta väldigt mycket annat som ska fixas och donas. Vägar, hus, marktexturer, gräs, träd, skräp och skrot och allt mellan himmel och jord. Hälsningar
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Efter att ha gjort en total nyinstallation av TANE SP2 HF till build 90945 så har jag försökt att återinstallera Bensland. Jag har gjort en dundermiss. Glömde att spara en mapp med Trainzsaker däribland senaste backupen på själva rutten och session. Men jag är inte den som tappar tålamodet så lätt (som ni kanske har förstått av mina tidigare inlägg) så jag tog ett USB-minne där det fanns sparat material och körde igång. Dessutom hade jag en hel del saker sparade på en externt HD. Allt har gått att stuva in via "Import..." i Content Managern. Men nu uppstår spökena igen. Mycket STL-material som tidigare fungerade i TANE SP2 har blivit rött och "faulty" eller "missade dependencies". Har inte lyckats få ordning på det. Försökt radera (delete) objekten i Content Managern och sedan återinstallerat. Hjälper inte. Så fråga 1: Någon som vet råd? Fråga 2: Hur ska jag hantera "modified, obsolet" saker. Kan jag helt resolut bara deleta dem? ? Hälsningar
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Missing dependencies??????
Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Obsolete assets kan man deleta.
Den strängare kontrollen i HF1 gör att fel uppkommer. Om du talar om vilka Missing deps det rör sig om så kanske nån kan hjälpa. (själv har jag just nu inga fel i HF1 -peppar peppar...)
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Jag är för lat för att gå igenom allesammans, men här är två exempel.
Dels STL-bilväg 10m och dels JVS Fs2 signal. Kanske kan ge ett litet hum om problemet, eller måste jag gå igenom allesammans och i så fall vad ska jag speciellt leta efter? Om det bara handlar om att Trainz-build numret är för lågt klarar jag av att ändra på det i respektive Config. Men det där med Thumbnail klarar jag inte av, eller?