|
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|||||||
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
|
|
#1 | |
|
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
Citat:
Tiderna förändras. Det var skillnad för 10-15 år sedan, då skulle man fått skämmas om man hade begärt en mindre donation. Att donera en slant för något som man tycker om kan inte ses som något negativt. När det gäller rutter, så får man läsa readme-filen för respektive objekt. Om objektet är fritt så är det ok, men om det står något "typ" "får inte användas till annat än privat bruk, så kan man ju kontakta kreatören och be om tillstånd. När jag höll på med rutter i MSTS, så mejlade jag alla som byggt objekt och bad om tillstånd att använda och även måla om. Kan inte dra mig till minnes att jag fått något "nej" Sedan så förstår jag inte varför du just framhåller "newS" och att han skulle få begära en donation. Det verkar inte bra Totte.!! Alla som är mer eller mindre proffsiga i 3D-bygge, skall ha rätt till att begära en donation, kanske frivilligt, om du tycker det är bättre...... .
|
|
|
|
|
#2 |
|
Medlem
|
Jag ser inga problem med donationer eller att tom betala för rutter/objekt. Jag donerar hellre för en rutt/objekt som är klart än att av principiella skäl inte donera till något som är klart eller aldrig blir klart.
Oavsett vilket så kan väl ingen heller säga att för en viss person är det okej att ta emot donationer. Vad blir nästa, har du rätt värdegrund får man ta emot donationer och har man "fel" värdegrund har man inte rätt till donationer för en rutt/objekt. Vem avgör vad som är "rätt" eller "fel"?
|
|
|
#3 |
|
Hedersmedlem
|
Frivilliga donationer och att man själv får välja belopp ser jag inga problem med.
Jag ser det så här: En som tjänar 25000 har inga problem att donera 100, medan det kan vara mycket för en med socialbidrag eller veckopeng. Nu är det fullt med payware och vissa måste man inhandla för många utav av freeware rutterna. Om det även krävs donationer, tror jag intresset svalnar hos dom utan stor plånbok!
|