Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Go Back   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Allmänt

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 07-13-2017, 03:03 PM   #2026
Hawk
Veteran
 
Join Date: Aug 2001
Location: Mölndal
Posts: 4,267
Smile

Quote:
Originally Posted by Mazz View Post
Träboggivagnar ja... men det håller jag ju på med...
Detta var gejer till båten. toppen

__________________

Hawk besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 07-15-2017, 08:04 PM   #2027
Fippe
Medlem
 
Join Date: Aug 2016
Location: Sweden Köping
Posts: 174
Default

Quote:
Originally Posted by Hawk View Post
Det här Blue-x tågsetet är det som jag kör med nästan jämt.
Ibland så kör jag med Mazz 30.talsvagnar, men det finns ju inget lok som passar till.

NewS D-lok avskyr jag i den färgen dom har nu
Nog om detta, han kanske fixar det (repaint)
Tar han betalt så får han stå ut med vissa krav.

Hoppas nu bara att Fippe målar klart gavlarna på Blue-x vagnarna



Mazz 30-tal med tyskt lok

Kommer absolut fixa gavlarna, har bara inte haft tid dom senaste veckorna då jag jobbat, har nu sommarlov i 5 veckor så nu tänkte jag få lite gjort i TS, vänta bara lite till

Last edited by Fippe; 07-15-2017 at 08:05 PM.
Fippe besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 07-15-2017, 08:31 PM   #2028
Mazz
Hedersmedlem
 
Join Date: Sep 2001
Location: Vendelsö
Posts: 4,502
Default

Ma nånstans mellan Mellerud och Öxnerud...
Attached Images
File Type: jpg MA30T01.jpg (120.2 KB, 227 views)
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 07-18-2017, 07:51 PM   #2029
Fippe
Medlem
 
Join Date: Aug 2016
Location: Sweden Köping
Posts: 174
Default Blue-X, Blå gavel

Har nu fixat Blue-X vagnarnas gavel till blå, Download finns HÄR!
Attached Images
File Type: jpg 20170718194227_1.jpg (207.8 KB, 202 views)
Fippe besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 07-18-2017, 09:19 PM   #2030
Hawk
Veteran
 
Join Date: Aug 2001
Location: Mölndal
Posts: 4,267
Smile

Snyggt både Mazz och Fippe
__________________

Hawk besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 07-18-2017, 11:35 PM   #2031
Totte
Hedersmedlem
 
Join Date: Mar 2002
Location: Trollhättan
Posts: 9,877
Default

Hej!
Här har jag hämtat dem och testat. Bra gjort!
Jag undrar om det är bara min skärm som visar vita ränder på blåa vagnars tak.
Om man kommer nära blåa väggen syns mörkare prickar.
Är det så för er också?
Attached Images
File Type: jpg 20170718221042_1.jpg (211.5 KB, 197 views)
File Type: jpg 20170718221355_1.jpg (181.9 KB, 197 views)
File Type: jpg 20170718221650_1.jpg (228.2 KB, 199 views)
File Type: jpg 20170718222008_1.jpg (132.9 KB, 197 views)
Totte besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 07-18-2017, 11:46 PM   #2032
Hawk
Veteran
 
Join Date: Aug 2001
Location: Mölndal
Posts: 4,267
Smile Kolla distance view

Hej
En bild på Fippes senaste version.

Det som förvånar mig är att "distance view" är så lång, kolla husen längst bort i bilden.
Undrar hur långt det kan vara?

Måste ju vara mer än 2000 meter !!

__________________

Hawk besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 07-19-2017, 12:56 AM   #2033
Fippe
Medlem
 
Join Date: Aug 2016
Location: Sweden Köping
Posts: 174
Default

Quote:
Originally Posted by Totte View Post
Hej!
Här har jag hämtat dem och testat. Bra gjort!
Jag undrar om det är bara min skärm som visar vita ränder på blåa vagnars tak.
Om man kommer nära blåa väggen syns mörkare prickar.
Är det så för er också?
Tackar, Ja dom gråa ränderna är där för att jag inte har gjort om ett lager under samt dom mörkare prickarna ska egentligen vara heldragna linjer.

Som sagt så är jag inte klar med allt ännu men detta är definitivt saker som jag kommer fixa senare!
Fippe besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 07-19-2017, 12:57 AM   #2034
Fippe
Medlem
 
Join Date: Aug 2016
Location: Sweden Köping
Posts: 174
Default

Quote:
Originally Posted by Hawk View Post
Hej
En bild på Fippes senaste version.

Det som förvånar mig är att "distance view" är så lång, kolla husen längst bort i bilden.
Undrar hur långt det kan vara?

Måste ju vara mer än 2000 meter !!
Ja oj, det där såg väldigt skumt ut!
Fippe besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 07-19-2017, 05:44 PM   #2035
Jacmob01
Medlem
 
Join Date: Sep 2011
Location: Helsingborg
Posts: 358
Default


__________________
Mina arbeten:
Västerbanan 1.2 Byggs ej längre

Fyrpunktsbanan Senaste versionen: 1.1

Karlsborgsbanan Landskapsbygge in progress
Jacmob01 besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 07-19-2017, 09:57 PM   #2036
Totte
Hedersmedlem
 
Join Date: Mar 2002
Location: Trollhättan
Posts: 9,877
Default

Bergensbanen
Attached Images
File Type: jpg 20170719214718_1.jpg (185.2 KB, 173 views)
Totte besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 07-21-2017, 03:25 PM   #2037
gp3119
Medlem
 
Join Date: Dec 2009
Location: Örtofta
Posts: 371
Default

lite bilder från igår på Trollhättan ruten med Orientexpressen med multade Rc lok.
__________________
_____________________________
Sj Gp3119 f.d VGJ:s lok nr 29
gp3119 besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 07-22-2017, 12:14 AM   #2038
Mazz
Hedersmedlem
 
Join Date: Sep 2001
Location: Vendelsö
Posts: 4,502
Default

Ankomst öxnered
Attached Images
File Type: jpg tROLL23.jpg (239.8 KB, 143 views)
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 07-23-2017, 01:58 AM   #2039
Mazz
Hedersmedlem
 
Join Date: Sep 2001
Location: Vendelsö
Posts: 4,502
Default

Strax avgång... Mellerud.
Attached Images
File Type: jpg avgång.jpg (95.5 KB, 124 views)
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 07-23-2017, 12:13 PM   #2040
Totte
Hedersmedlem
 
Join Date: Mar 2002
Location: Trollhättan
Posts: 9,877
Default

Totte besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump



All times are GMT +2. The time now is 05:46 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009