|   | 
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. | 
| 
 | |||||||
|  | 
|  | Ämnesverktyg | Visningsalternativ | 
|  | 
|  2017-04-07, 10:07 | #1 | 
| Medlem |  Vad tror ni om det här??? 
			
			Den är inte riktigt klar än, men vad tror ni annars?   
				__________________ Det finns både gott och ont med Trainz. Bygger T-baneprojektet STHLM.   | 
|   |   | 
|  2017-04-07, 23:33 | #2 | 
| Medlem Reg.datum: Jan 2008 Ort: Uppland, Sverige 
					Inlägg: 2 733
				 |   
			
			Det ser bra ut och om du har lyckats med det triangel-countet med Sketchup så ska du vara mycket nöjd tycker jag!    
				__________________ -k- | 
|   |   | 
|  2017-04-08, 10:20 | #3 | 
| Medlem |  Japp! 
			
			Det verkar som det!
		 
				__________________ Det finns både gott och ont med Trainz. Bygger T-baneprojektet STHLM.   | 
|   |   | 
|  2017-04-18, 13:26 | #4 | 
| Medlem |  Dörr-animation i Blender, tips och tricks? 
			
			Bild kommer här!    
				__________________ Det finns både gott och ont med Trainz. Bygger T-baneprojektet STHLM.   | 
|   |   | 
|  2017-04-30, 17:22 | #5 | 
| Medlem Reg.datum: Jul 2006 Ort: Gävle 
					Inlägg: 281
				 |   
			
			Har du kontaktat Lardman om modellen? Så det inte blir någon tvist?  https://3dwarehouse.sketchup.com/mod...b4dcf22/SL-C20 
				__________________ Jerka | 
|   |   | 
|  2017-04-30, 18:44 | #6 | 
| Medlem |  Har inte gjort det än! 
			
			Snart ska jag göra det.
		 
				__________________ Det finns både gott och ont med Trainz. Bygger T-baneprojektet STHLM.   | 
|   |   | 
|  2017-05-01, 20:29 | #7 | 
| Medlem Reg.datum: Jan 2008 Ort: Uppland, Sverige 
					Inlägg: 2 733
				 |   
			
			Lite tips och trix om animering i Blender: * Man måste använda lattices för att kunna animera. Man kan bara röra på lattice-objekten och sedan få vanliga mesh-objekt att röra sig genom att de är parent:ade till en lattice. Du verkar göra något liknande nu, fast med en empty. Dessa är enbart till för attachments. Alla lattices måste hete någonting med b.r. följt av ett namn, exempelvis b.r.door_left * Alla lattices måste vara parent:ade till en lattice som ska heta b.r.main * Alla mesher som ska synas i en animerad mesh, vare sig de ska röra sig eller ej, måste vara parant:ade till någonting, åtminstone b.r.main * Undvik namn med åäö. Har haft problem med detta tidigare, kan visserligen ha rättat till sig när man uppdaterade den inbyggda Python-versionen i Blender. Kolla gärna min (något föråldrade) Blender-guide under avdelningen animation. Den är skriven för en gammal version av Blender, men principerna är nog fortfarande något relevanta. 
				__________________ -k- | 
|   |   | 
|  | 
| Taggar | 
| c20, sthlm, tane, tunnelbanan sthlm | 
| 
 | 
 |