Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-04-03, 18:11   #29
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
Ett PT TUB-spår med elväxel inlagd - det blir ett betongspår också när jag får ordning på texturer och annat.
Ser väl helt OK ut det där.

Är texturerna densamma, som med 1435mm. Tänker på, om man nu skulle göra en korsning. För då behövs ett spår utan strömskena och då vore det bra, om man kunde använda den vanliga 1435mm utan att det blir någon textureskillnad.

Passar samtidigt på och efterlyser strömskenan som en egen spline också (som jag gjorde för länge sedan). Anledningen till det. Är att, om man t.ex. byter spår på en bro (dom flesta broarna) med dubbelspår. Så hamnar ena strömskenan mellan spåren och den andra jämns med räcket. Vanligast tror jag, är att strömskenorna ligger mellan spåren eller om det var tvärtom.

För då kan man byta ut spåret på bron, till spåret utan strömskena och sedan pilla dit strömskenan på valfri sida om spåret på bron.
__________________
Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:54.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009