Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Sim World > DTG - Train Sim World - Allmänt

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-12-10, 10:14   #21
bear
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 531
Standard

Nu har jag inte skaffat Train Sim World och kanske inte kommer att göra det, beror på hur det ser ut med rutter eller verktyg för att bygga sådana.

Vad gäller fysiken så tar jag hellre lite för bra prestanda i extremanvändning typ nödbroms än det elände de flesta simmarna har haft med flera sekunder tillsättningstid på lokbromsen när man växlar. På alla lok/lokomotorer jag har haft att göra med så öppnar man bara ett rör mellan huvudbehållare och bromscylinder. Det blir pallnit eller hasande hjul direkt om man inte är försiktig.

Hur fungerar det med rimliga trycksänkningar kring 1 kilo eller så i TSW.
__________________
"Till Statens järnvägsbyggnader skall antagas frejdade ingeniörer vilka föredra det tillräckliga framför det fullkomliga"
-- Nils Ericson
trainz.datorsystemdrift.se
bear besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:15.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009