![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
... dvs 1950-talet. De flesta kulisser på plats vid Änggården utefter Säröbanan.
Mycket skall bäddas in grönska och annat såsmåningom. I förgrunden det s.k. latrinspåret, där vagnar lastades med Ängsgårdsbornas avträdda produkter.
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
... som jag byggde för 15 år sedan skall få en rejäl revision. Slottsskogen var ju banans lok- och vagncentrum under hela dess liv.
På bilden ser ni det mesta av det rullande materialet utom rälsbussarna, en del halvreviderade andra inte. Ett långdraget jobb eftersom jag får nyskapa alla mesher och attachments.
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 079
|
![]()
Ser riktigt trevligt ut allt det där
![]()
__________________
Ekan |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
CDF har fått passagerarstöd, slutsignalhållare a'la STL samt koppel dito.
Öppningbara dörrar och grindar, grindar och hörnkonsoller betydligt smäckrare. Alla GSJs personvagnar byggdes av Waggonfabriken Arlöf år 1903 och var då blåmålade. De ommålades ganska tidigt till "Caput mortum", på 30-talet hade plåten börjat rosta ock de fick fernissad teak-klädsel. Klassindelningen slopades omkring 1920. Vagnarna hade stearinljusbelysning men byttes redan för 1909 mot gaslampor med fiskstjärtsbrännare och på 1940-talet fick vagnarna elbelysning. Det lutar åt att vagnarna får texturegroups så att man kan gestalta olika tidsepoker. Vi får se?
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 875
|
![]()
De där vagnarna kan nog bli riktigt läckra!
![]()
__________________
//Joakim Wahlberg |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
.... blev till 4 epoker.
I. Starten - blå perioden II. Bruna perioden III. Teakperioden IV. Rälsbussperioden.
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]() Citat:
Men den blåa, ser väldigt blå ut i min mobil.
__________________
Bengan |
|
![]() |
![]() |