Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Allmänt > Nyheter

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-09-09, 21:37   #1
mikban
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Danmark
Inlägg: 1 168
Standard

Mo money mo money hehe
mikban besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2016-09-11, 23:20   #2
Boye
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 17
Standard

Valet av rutt måste nog vara det sämsta med det där. Allt ser bra ut tekniskt och designmässigt men... en tråkig modern amerikansk linje med väldigt basal trafik, med de fulaste färgsättningarna dessutom, fy CSX... Tvivelsutan kommer den vara kort som den och troligen ha fyra scenarier som vanligt. Om något borde man väl för något nytt som det här bringa en rutt med lite större variation vad gäller operationer och trafik, men istället... Knappast värt pengarna. Så kommer dem väl att mjölka folk som vanligt med absurda priser på DLC-rutter och utrustning.
Boye besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-10-14, 17:47   #3
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 526
Standard Introducing SimuGraph

Ny video ute från Dovetail.
Länk

Verkar oerhört intressant. Jag har klagat på fysiken i TS2017.
Nu verkar det som man i nya Train sim world att fysiken ska vara mycket mer viktigare punkt än förut.

SimuGraph ska göra det möjligt.

Krafter i tåget och spåret ska vara mycket mer realistiska än förut.
Dom pratar om bromsar om cylindrar att trycket ändras i tågets längd etc.
Att sista vagnarna börjar att bromsa senare än de första vagnarna.

Det känns som ett riktigt tåg.

De pratar med riktiga lokförare i utvecklingen just för att få rätt känsla hur tåget ska bete sig.

Det låter nästan för bra för att vara sant.
Jag kommer att längta till december när man får testa betan.
Tror att TSW blir den simulator som har det mesta på önskelistan...

Väldigt bra grafik, Multiplayer, fysik, etc-
Sedan får man se i slutänden hur simulatorn upplevs.
Risk att man får ha en värsting dator.......Men än så länge ser det väldigt bra ut.

Dovetail är ju ett starkt företag och de har ju resurser som få att utveckla en ny simulator till oss.
200 anställda men alla håller ju inte på med utvecklingen men ändå är det en jätte skillnad mot typ Crosstie Studios.

Senast redigerad av jorgen3 den 2016-10-14 klockan 20:38.
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-10-14, 22:20   #4
Fippe
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2016
Ort: Sweden Köping
Inlägg: 174
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jorgen3 Visa inlägg
Ny video ute från Dovetail.
Länk

Verkar oerhört intressant. Jag har klagat på fysiken i TS2017.
Nu verkar det som man i nya Train sim world att fysiken ska vara mycket mer viktigare punkt än förut.

SimuGraph ska göra det möjligt.

Krafter i tåget och spåret ska vara mycket mer realistiska än förut.
Dom pratar om bromsar om cylindrar att trycket ändras i tågets längd etc.
Att sista vagnarna börjar att bromsa senare än de första vagnarna.

Det känns som ett riktigt tåg.

De pratar med riktiga lokförare i utvecklingen just för att få rätt känsla hur tåget ska bete sig.

Det låter nästan för bra för att vara sant.
Jag kommer att längta till december när man får testa betan.
Tror att TSW blir den simulator som har det mesta på önskelistan...

Väldigt bra grafik, Multiplayer, fysik, etc-
Sedan får man se i slutänden hur simulatorn upplevs.
Risk att man får ha en värsting dator.......Men än så länge ser det väldigt bra ut.

Dovetail är ju ett starkt företag och de har ju resurser som få att utveckla en ny simulator till oss.
200 anställda men alla håller ju inte på med utvecklingen men ändå är det en jätte skillnad mot typ Crosstie Studios.
Verkar bli riktigt bra, men man kan ju bara hoppas på att dom fixar in lite Svenska rutter och tåg

Dator blir nog inget problem för mig då jag har en i5 4690k på 4.4ghz och ett GTX 1080
Fippe besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-10-14, 22:41   #5
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 919
Standard

Detta kan mycket väl bli den optimala tågsimulatorn. Synd att den inte är bakåtkompatibel, men jag förstår varför. Svenska rutter och tåg kommer knappast komma ut till denna heller, utan är något tåg- och ruttbyggarna för fixa, kan jag gissa.
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-10-15, 07:06   #6
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 526
Standard Introducing SimuGraph

Mer info om bromsarna på tågen på nya TSW under Your Questions
Train Sim World: Developer Diaries Länk
Train Sim World: Developer Diaries Länk Den förra

Man verkar ha gått oerhört långt då slangarna rör sig beroende av trycket i dem.

Ett urklipp därifrån
When you apply the brake handle in your locomotive, you’ll find that the last car in your consist will brake at a
different time to the first car due to propagation of air in the system needing to travel the length of the train – all of this reproducing the way real trains brake.
Of course I’ve simplified things here but the whole process is understandably complex.

SimuGraph also allows us to simulate connection of air hoses between vehicles and you’ll see that each vehicle in a consist is connected together when coupled.
These hoses and other connections will swing back and forth as the train moves and this movement is not simply an animation –
the physics system is driving how this moves, applying movement based on the forces at work.

As a train fan myself, having trains that move in a way that is believable is incredibly important to me,
as I’m sure it is to you, and when I’ve been playing some of the early builds of TSW, it always surprises me just how real the trains move and feel.
I’m sure when you get to the Beta, you’ll understand exactly what I mean.

-----------------------------------------------------------------
Såg en rolig insändare på Train sim com

Looks like I have to eat my words when I said they(DoveTail) couldn't have anything close to Run8 physics. I must apologize for my remarks.
This new Train World or whatever it's called looks like it's going to be the real deal............Finally!! If this is the case,
then it's definitely a have your cake ( realistic train physics) and eat it too (looks)!!
The graphics are truly amazing. Maybe the best I've seen in almost any game program!


Senast redigerad av jorgen3 den 2016-10-15 klockan 08:45.
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-10-15, 09:09   #7
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 854
Standard

Hej alla tågbyggare!
Jag undrar, klarar ni av att bygga svenska tåg så här fruktansvärd bra?
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:40.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009