![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#196 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Kul att höra Ursus!
![]() Idag har ett nytt paket kommit upp: * Fyra körbara bussar av Scania Vabis- och Volvomodeller från 40-50-talet Hittas som vanligt under Lok/Övrigt ![]()
![]() |
#197 |
Medlem
|
![]()
Mycket tid går åt till ångloken just nu, men ett litet paket har dykt upp på hemsidan idag:
* Nynäsbanan generisk gångbro
![]() |
#198 |
Medlem
|
![]()
Ytterligare ett litet paket uppe på hemsidan.
* 15 Järnvägsbroar byggda av BjörnL och Lan Hittas under Scenery>Spår
![]() |
#199 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hittar bara metersspår till LKAB. Hade inte Lennart gjort några gatuspår + vanliga spår till spårvagnarna också. Har för mig, att dom hette GS någonting i TS2010.
![]() |
#200 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() Citat:
Gått till Korvtiger för upload när han får tid.
![]() |
![]() |
#201 |
Medlem
|
![]()
På allmän begäran:
![]() * Gatuspår för spårväg, 1435 och 1000mm spårvidd.
![]() |
#202 |
Medlem
|
![]()
Dagens "nyhet":
* Resgodsvagn littera F1 modell 1907/1902 Har uppdaterat min resgodsfinka för TANE och rättat till en del små fel. Till exempel så har gaveln fått dubbeldörrar och två fönster, vilket jag hade missat tidigare så jag saknade fotografiskt underlag till vagnen när jag först byggde den. Dessutom har den fått ett dokumentationsblad, så som alla andra mina vagnar har ifall någon saknar bättre kvällslektyr. ![]()
![]() |
#203 |
Medlem
|
![]()
Vi fortsätter i takten ett paket per vecka:
* Överföringsvagn Q37p för 891mm spårvidd med ramp och diverse lösa scenery-tillbehör I paketet medföljer G och O-vagnar som produkter, vilka kan lastas på överföringsvagnarna. Hittas under Vagnar>Godsvagnar ![]()
![]() |
#204 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]() Citat:
Jag kommer att bli mera aktiv under hösten och framåt. Jag läste om ett nytt signalsystem som "blomsson" har publicerat. Jag skulle vilja vara med under den utvecklingen, då jag ser att det inte finns så mycket nytt under solen.
![]() |
![]() |
#205 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... välkommen tillbaks - du är efterlängtad och saknad!
Du var ju en av pionjärerna i Kickstarteroffensiven ! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#206 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Instämmer med Lennart.
![]() |
#207 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2009
|
![]()
Instämmer också!
Välkommen tillbaka Svenolov! ![]()
![]() |
#208 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Trevliga nyheter.
Välkommen tillbaka ![]()
![]() |
#209 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Jag har genom åren kommit i kontakt med, och även lärt känna, en hel del "Trainz-folk" från alla möjliga olika länder, och nu på senare tid har jag fått allt fler frågor från många av dom, om det har hänt
något med downloads avdelningen här på forumet. Folk har ju varit van, och bortskämda, med att det ständigt har laddats upp nya grejer nästan dagligen där, och nu har det "tvärdött". Kanske skulle vara lämpligt att lägga in en tydlig annons (=länk) i nämnda download-avdelning, så att alla besökare (framför allt utländska, och även nya förstås) hittar/upptäcker att STL har en egen nya hemsida. Vet att många icke svensktalande endast brukar kolla i downloads, eller i screenshots tråden (resten begriper dom ju inte ett jota av, hehe), så det är säkert många som missar att STL-sidan finns. Ett förslag bara till "STL-chefen" ![]()
Ekan Senast redigerad av ekankal den 2016-08-31 klockan 14:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
Medlem
|
![]()
Ett ypperligt förslag, "Målarmästare", ska utföras!
Hade tänkt att annonsera vår nya hemsida på svenska delen av Aurans forum, men det blev aldrig av då aktiviteten där verkade väldigt låg. Men det kanske är bra att nämna något även där. ![]()