![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Kanske blir nåt när det blir färdigt. Sveriges senaste höghastighetsförsök (250 knyck), normalt 180-200. En hytt är under utveckling - så sakta:
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 079
|
![]()
Ser riktigt lovande ut det där
![]()
__________________
Ekan |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Reginas Reglage.
I hytten på Regina finns alla reglage för att få en god körupplevelse. Basen är en hytt av en Alex Gryshin till DB BR 423 som jag vidareutvecklat å det grövsta. Även enginespecen har fått sig en överhalning. Regina med 2 mellanvagnar kan nu toppa i uppmot 200 kph. Med pådraget på högst läge uppnåddes 100 efter 1 km, 120 efter 2, 130 efter 3, 140 efter 4 i CAB-mode. Bilden visar de viktigaste reglagen och deras funktion. det finns dessutom dörrreglage och defroster försedda med ljud. 1. Huvudströmbrytare som kopplar in batterierna och kompressorn. 2. Reglage för strömavtagaren. 3. Körriktningsomkopplare. 4. Körreglage med pådrag (framåt) och broms (bakåt). 5. Vindrutetorkarreglage. 6. Defrosterreglage. 7. Dörreglage. 8. Digital och mekanisk hastighetsmätare. 9. Bromstrycksmätare. 10. Traktionsmätare
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 870
|
![]()
Helt underbart snyggt de där! Men du, snabbare än så var väl ändå tåget, nuvarande rekord i Sverige är väl så mycket som 303km/h?
![]()
__________________
//Joakim Wahlberg |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
... är ett, i bakgrunden, pågående projekt.
Ett X2000-tåg bestod ofta av en motorvagn (el. loket) X2 följt av två 1:a klassvagnar UA2g, sen två 2:a klass vagnar UB2g följt av en bistrovagn UBR2, ytterligare en 2:a klassvagn och sist manövervagnen UB2X. Originalen är byggda för STW av GertJan van Harkamp men har för runda fönster, ingen inredning, inga öppningsbara dörrar och inget passagerarstöd men snygga utsides texturer. Så jag har inlett ett rejält uppdateringsprojekt och indelat det i fyra etapper för varje vagn (5 st). 1. Tillrättning av vagnkorgen och fönster. 2. Uttagning av dörrar och fixning och animering av dessa. 3. Skapande av inredning till varje vagn. 4. hopbyggande av allt till 5 vagnar. Nåra bilder från inredningbygge med minutiös inredningsprecision. Snacka om att ta sig H2O över huvut ;-} L
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2004
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 165
|
![]()
.... velat ha en "gilla" knapp. :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 870
|
![]()
Lennart, du är helt otrolig!! Nu drog du genast upp lusten till Trainz igen, längtar tills jag kan starta Trainz och leka lite nästa gång!!!
![]()
__________________
//Joakim Wahlberg |
![]() |
![]() |