![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Just det!
Och att ställa om till metric units göt man i edit session! Ett lok är ett lok och skall ha en förare om man så vill en "invisible driver". Det mesta tycker jag är logiskt och väl genomtänkt i TANE ! Men den gamla maximen "det var bättre förr!" tycks gälla fortfarande ???????
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
|
![]() Citat:
Och att ställa om till metric går ju bra - bara om man hittar den där lilla texten och kommer ihåg att ändra. Nisse |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]()
Någon som vet, hur man får bort denna text i Tane.
Har installerat nytt grafikkort och efter detta, så har denna text dykt upp. Men det är bara i Tane, som den är synlig. Startar jag upp TS2010 eller något annat program, så finns det ingen text. Så de borde nästan vara något med inställningarna till Tane att göra. .
__________________
Bengan |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Vilket build-nummer har du? Kör du med någon Alpha-build, för det ser ut som någon debug-grej? Vad är det för grafikkort?
Testa att gå in i Trainz Settings och kryssa ur "Use PhysX simulations".
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]() Citat:
Grafikkort. GEFORCE GTX 970. Har både kryssat i och ur "Use PhysX simulations" utan resultat.
__________________
Bengan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Googlade och det verkar vara något som inte är knutet till TANE utan är någon väldigt irriterande inställning på grafikkortet:
Försök med detta: NVIDIA control panel>3D Settings menu kryssa ur en ruta som heter "Show PhysX visual indicator"
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 338
|
![]()
Jaha, så har TANE HF3 kommit ut för Beta-test. Glad i hågen så laddar man hem den och sätter igång första test och:
SpiderMan is back ![]() Bogey krasch ![]() Märk väl att detta fungerade problem fritt i TANE HF2 SP1! Jag började undersöka lite närmare och kom fram till att jag ju gått över till att utveckla "allt" för Trainz buildno 4.3. Detta innebär att man "måste" lägga till LevelOfDetails för polygonrika meshar, alltså t.ex mina ånglok. Jag kom fram till att problem uppstod med kombinationen animering + LOD. 1. bogeys 2. eldaren 3. STL koppel Animeringsfria meshar medförde inga problem. Varför har detta fel nu uppstått??? MÄRK. Om man skall bli godkänd under 4.3 så måste dessutom lägsta LOD lagret ligger under 500 polys! Bara eldaren upptar omkring 800 polys. Förstår inte varför eldare och lite andra meshar skall genereras till lägsta LOD CDP, när jag ändå INTE tar med dessa till lägsta LOD! Inte fått nån vettig förklaring heller. Om jag bygger om till Trainz 3.7 fungerar det normalt igen. Tyvärr har jag ju lagt upp några lok på min hemsida med byggnummer 4.3. Får se om N3v bryr sig om min Bug rapport? Är MYCKET tveksam till detta, så bästa är väl att backa tillbaka till 3.7 och allt arbete detta medför...... Lessons learned: Gapa aldrig efter för mycket....... Senast redigerad av vovven47 den 2016-05-14 klockan 17:03. |
![]() |
![]() |