![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... tror jag. Det gäller bara att får allt på plats, med tydliga Kategorier och underkategorier.
Jag har börjat "systematisera" alla gamla assets jag överfört till TANE. Jag buntar ihop ett antal likartade "Huvudassets.cdp" till en CDP, sedan Klickar jag List Assets och exporterar ett urval till "HuvudAsset Assets. cdp". Gjort så med de fyra D-loken - Ds Trä, Du Stål, Da med Ekerhjul och Da med SAB-hjul. Jag laddar upp D-loken i Download för att se om tekniken fungerar. Rapportera gärna synpunkter HÄR!!!! Allt detta kräver eftertanke och god planering.
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Vad är inkluderat i detta paket? Är tex. STL-koppel mm inkluderat?
![]() ![]()
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Tanken är väl att uppdatera och släppa saker till TANE i packs. STL-koppel, signalscript, mina vagns-engine-configs, STL-produkter och lite sådana baspacks släpps separat för att enkelt kunna uppdatera dem om det skulle behövas (Varför nu någon skulle vilja uppdatera mina perfekt balanserade engineconfigs
![]() Så till exempel alla Lans malmvagnar, Y-serien, Y6/7/8-serien, 30-talere, 40-talera osv. kommer i lika packs. På så sätt behöver man inte ladda ned så många filer, även om filerna kommer att bli mycket större. Vi jobbar vidare på samarbetet med Banbyggarna som hittills har varit väldigt generösa med att låta oss härja som vi vill, så får vi se vad det leder ![]()
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2004
|
![]()
Hur gör man med vägskydd i TANE?
Finns det någon smidig lösning? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Veteran
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2004
|
![]()
....med spänning på detta....tackar även igen för allt arbete några gör för så många.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
|
![]()
.... med build 81133 har just anlänt till oss arma betatestare.
Men den artar sig bra (vissa problem är kvar!) men totalt en förbättring!
![]() |
#8 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() Bra jobbat ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
De JVS-signalerna som jag har (scenery-varianten, fast de heter "STL Äldre ..") fungerar ju utan problem hos mig i alla fall. Men om jag fattade rätt så var dessa inte släppta? Lan? Vi lär väl släppa dessa om det inte är redan gjort! Hur vi gör med trackside signalerna vet jag inte, men jag skulle kunna kika på det när jag får tid. Men de går ju att ersätta med scenery-signaler, bara att de tar lite mer tid att sätta ut.
Det moderna vägskyddet kollade jag aldrig på, har bara kollat mina äldre bommar och ringverk(vilka inte är släppta om jag inte missminner mig.. ![]()
![]() |
#10 | |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]() Citat:
Däremot fungerar inte vägskyddets vsi och de 14 JVS-signalerna i TANE. Vägskydd och JVS-signalerna är grundbultar för TANE. Nisse |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]()
Jag hoppas att den epost-kontakt jag har med Nils Blid ska mynna ut i att de moderna signalerna längst med de Trainz-banor som skapas ska kunna bli bättre. Dock har jag ingen som helst kunskap i vare sig programmering eller 3D-skapande utan väntar otåligt på att Ni, SkaparGudar, ska presentera nya saker under download.
Att jag nu har lagt näsan i blöt med Nynäshamns-banan har gjort att vissa detaljfel har dykt upp och ska man kunna skapa korrekta signalsystem så måste tyvärr signalscripten bli bättre, men det kanske det blir i framtiden. Tills dess bistår jag gärna med mina upplevelser från hyttfönstret när jag är ute och kör... |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Veteran
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
|
![]()
Trackside-signaler är inte kompatibla med STL Signal Source efter att stöd för Svenska Järnvägstavlor lades till. Därav så kommer vi att slopa trackside-signalerna tillsvidare så får vi se hur vi gör med detta i framtiden.
Det ska inte innebära några hinder för användarna, eftersom trackside-signaler som Jocke redan sagt inte kan ha fungerat ens i TS2010 på senare tid. Alla signaler som finns som trackside-signaler finns ju också som scenery-signaler, så det blir inga signaler som saknas, bara att det blir lite extra jobb med att sätta ut en master och koppla den med scenery-signalen. Har testat och hos mig fungerar STL-X vägskydd, i den versionen som Lan bifogade med post #414 i denna tråd utan problem bortsett från trackside-signalerna. Samma sak gäller både JVS moderna signaler och JVS/STL Äldre ljussignaler direkt från där man laddar ned dem. Om det är saker som inte fungerar så ber jag er att vänta ett par dagar, vi har en del saker som skall struktureras så kommer vi att släppa nya, fungerande signalpaket för alla typer av signaler som fungerar i TANE.