![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]()
Menar du här på Forumet?
För här har jag skapat en tråd för uppdaterade objekt till TS2010 3.3, där stugorna finns med. http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=36026 och en tråd för samma objekt, som är uppdaterade för Tane 3.5. http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=36027 .
__________________
Bengan |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Det var just det jag undrade - varför du skapat skilda versioner, om du satt build till 3.3 efter att ha gjort ändringarna i TANE så hade de fungerat även i TS2010. Att sätta build högre utestänger alla TS2010-användare och det blir massa versioner i onödan. Men du får göra hur du vill. Jag försöker hålla lägsta möjliga build och endast om det inte fungerar i TANE utan att skruva upp builden gör jag det som nya versioner.
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]()
Jag lägger upp grejerna på DLS också och där tar dom inte emot 3.3 längre. Därav två trådar. En så att grejerna fungerar i TS2010 och en för Tane. Kör jag 3.3, så får bara dom på Forumet glädjen av grejerna fast dom ändå fungerar i Tane, då det inte går att lägga upp dom sakerna på DLS.
__________________
Bengan Senast redigerad av Bengan den 2016-02-18 klockan 10:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Aha, jag förstår!
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 346
|
![]()
Är det nån mer som observerat att kopplen på våra fordon nu verkar fungera i ovan angivet bygge?
Alltså ingen fritt hängande slang vid uppstart. Laddade ned versionen för några dar sen men först idag såg jag detta! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Det låter lovande! Antar att den inte är släppt offentligt än, för jag har inte kunnat hitta den någonstans.
Har de dessutom fixat Sniff-buggen med STL-koppel? Alltså att om du kopplar ihop och isär STL-k vagnar i Quick Drive så kommer det att dyka upp en bugg i stil med GameObject::Sniff Target object is null.
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Den frusna slangen i okopplad ände är förvisso fixad men...
Nu sätts slutsignaler ut på alla vagnar, slangarna kopplas inte rätt och bryggor och bälgar funkar inte. Säg den glädje som varar ? En liten tröst i bedrövelsen är att NG Koppel verkar funka ![]()
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2016-02-22 klockan 16:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 346
|
![]() Citat:
Kommer ihåg att detta varit upp på N3v forumet, men varthän det ledde har jag inte kollat...... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]() Citat:
Det verkar som msTrainMonitor inte skickar rätt info till gs.gs !!!??? Eftersom Svenolov inte är på banan får vi leva med röda lusen, den verkar kunna lagra hur många fel som helst.
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
|
![]() |
![]() |