|
| If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below. |
|
|||||||
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#106 |
|
Medlem
Join Date: Jun 2009
Location: Danmark
Posts: 1,171
|
![]()
|
|
|
|
|
|
#107 |
|
Medlem
Join Date: Nov 2001
Location: Haninge och Västervik, Sweden.
Posts: 478
|
Ta det lugnt... Jag har massor med byggen i Stockholm som skall göras och dessa tar tid... så se detta som långt fram i tiden...
|
|
|
|
|
|
#108 |
|
Medlem
Join Date: Nov 2001
Location: Haninge och Västervik, Sweden.
Posts: 478
|
Borlänge Stationshus...
Istället för ett repaint på mitt Polis & Tullhus från Arlanda. |
|
|
|
|
|
#109 |
|
Veteran
Join Date: Jul 2008
Location: Fagersta
Posts: 5,543
|
Du är ju fantastisk...
__________________
Mvh Björn ![]() Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora |
|
|
|
|
|
#110 |
|
Medlem
Join Date: Nov 2001
Location: Haninge och Västervik, Sweden.
Posts: 478
|
Finns att hämta på min site!
Du får använda Din bro som ansluts på våning 3, vid den stora vita plattan på väggen, efter fönster nr 11, så funkar det nog...
__________________
Må Väl! //Wase ![]() Bygger 3D till MSTS & Railworks Bygger Tjustbanan - normalspår 2016 - MSTS/OR Bygger SÖJ - smalspår år 1956 - MSTS/OR Bygger Wasefors - fiktiv rutt - MSTS/OR Banbyggarna Last edited by wase; 02-08-2016 at 11:24 PM. |
|
|
|
|
|
#111 |
|
Medlem
Join Date: Jun 2009
Location: Danmark
Posts: 1,171
|
Helt igenom otroligt
![]() Vilken trevlig överraskning |
|
|
|
|
|
#112 |
|
Medlem
Join Date: Nov 2001
Location: Haninge och Västervik, Sweden.
Posts: 478
|
Orginalbilden var fotograferad i en ganska snäv vinkel men det gick att manipulera denna till användbart skick. Med lite tålamod går det mesta att fixa, om man har en högupplöst bild. Man sliter och drar i bilden ganska våldsamt, så bilder måste vara högupplösta.
Ju fler bilder Ni kan fotografera och skicka mig, desto fler objekt kan jag göra. Mått på byggnader går ganska enkelt att få fram via Google Earth, plus minus en halv meter... Sen är det bara att räkna antal våningar gånger 3m höjd... plus en meter för tak också... Även om en byggnad som Borlänge Station endast går att använda just där i Borlänge, så blir det ett lyft med en aha upplevelse när man kör sträckan och glider in i Borlänge. Kul att tågförare/användare kan "känna igen sig"... Ha En Bra Dag!! Före och efter manipulering i Photoshop... . |
|
|
|
|
|
#113 |
|
Hedersmedlem
Join Date: Aug 2001
Location: Sundsvall, Sweden.
Posts: 6,922
|
Kanonbra att du kan bygga objekt till både MSTS och RW nu. Skulle vart fint att se ett samarbete mellan dig och nån ruttbyggare (Totte kanske?). Så vi fick en rutt med dom rätta objekten i.
__________________
Mvh Pirpen |
|
|
|
|
|
#114 |
|
Medlem
Join Date: Nov 2001
Location: Haninge och Västervik, Sweden.
Posts: 478
|
Hej Pierre.
Kul å höra av Dig! ![]() -Jo, jag bygger objekt just nu till VBSR8 MSTS edition, Sthlm/Dalabanan MSTS edition, Tottes Trollhättan och Bergenbanan RW edition... Köpte 3D Crafter/Canvas så jag kan exportera till både MSTS, BVE, RW och Rail3D. Så Du kommer att få se mina objekt i lite olika rutter. Ha de bra!! |
|
|
|
|
|
#115 |
|
Medlem
Join Date: Nov 2001
Location: Haninge och Västervik, Sweden.
Posts: 478
|
-Jaha, då ska vi se hur Era minnen är, från Svenska platser.
Veckans station, verkar sannerligen nerlagd. Har varit en fin byggnad i tegel. Helt malplacerad i denna bild med berg i bakgrunden... Vinnare får namnge station för fiktiva rutter, för det finns ju ett riktigt namn på den! Var finns den någonstans? .
__________________
Må Väl! //Wase ![]() Bygger 3D till MSTS & Railworks Bygger Tjustbanan - normalspår 2016 - MSTS/OR Bygger SÖJ - smalspår år 1956 - MSTS/OR Bygger Wasefors - fiktiv rutt - MSTS/OR Banbyggarna Last edited by wase; 02-09-2016 at 06:27 PM. |
|
|
|
|
|
#116 |
|
Medlem
Join Date: Jun 2009
Location: Danmark
Posts: 1,171
|
Billesholms station !!
|
|
|
|
|
|
#117 |
|
Medlem
Join Date: Nov 2001
Location: Haninge och Västervik, Sweden.
Posts: 478
|
Mindre än en timma... Inte så pjåkigt...
Nu är det bara att sätta på Dig tänkarhatten och ge den ett fiktivt namn!! |
|
|
|
|
|
#118 |
|
Medlem
Join Date: Jun 2009
Location: Danmark
Posts: 1,171
|
Till vilken rutt?
|
|
|
|
|
|
#119 |
|
Medlem
Join Date: Nov 2001
Location: Haninge och Västervik, Sweden.
Posts: 478
|
Hej.
Då har jag gjort två versioner av Inlandsbanan BC2 vagn (tror jag den heter), Bergs kommun och Härjedalens kommun. Lite mer balkar och bromsok på boggien, svärtat ner naven på hjulen, ny textur dörrar (nu fattas bara en högupplöst bild till långsidan), baklyse i wag filen, osv... Man ser vilken skillnad mellan dörrarna högupplöst bild, och sidan på vagnen där bara jag fick tag i en lågupplöst bild. En del texurer skall editeras och få bort oönskade prylar som handtag mm.Vilket pyssel det var att få hjulen att rulla... Alla hjulen rullade åt rätt håll vid första försöket, men ena hjulet snurrade fortare än hjulet på andra sidan av vagnen. Nu fungerar det och jag har lärt mig min läxa, men det kostade fyra extra timmar av "try and error".Såå, nu är det bara resten kvar, inredningen. Har aldrig gjort en sådan så det blir nog lika spännande som det var att få hjulen att snurra. Byggfakta per vagn: Parts 97 Vertices 2939 Polygons 5286 . |
|
|
|
|
|
#120 |
|
Hedersmedlem
Join Date: Aug 2001
Location: Sundsvall, Sweden.
Posts: 6,922
|
Mycket snyggt Wase!
__________________
Mvh Pirpen |
|
|
|