Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Go Back   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 02-07-2016, 02:34 PM   #106
mikban
Medlem
 
Join Date: Jun 2009
Location: Danmark
Posts: 1,171
Default

mikban besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 02-07-2016, 04:19 PM   #107
wase
Medlem
 
Join Date: Nov 2001
Location: Haninge och Västervik, Sweden.
Posts: 478
Default

Ta det lugnt... Jag har massor med byggen i Stockholm som skall göras och dessa tar tid... så se detta som långt fram i tiden...
wase besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 02-08-2016, 10:21 PM   #108
wase
Medlem
 
Join Date: Nov 2001
Location: Haninge och Västervik, Sweden.
Posts: 478
Default Borlänge Stationshus

Borlänge Stationshus...
Istället för ett repaint på mitt Polis & Tullhus från Arlanda.
Attached Images
File Type: jpg SFCAN832.jpg (107.6 KB, 78 views)
wase besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 02-08-2016, 10:31 PM   #109
bönan
Veteran
 
Join Date: Jul 2008
Location: Fagersta
Posts: 5,543
Default

Du är ju fantastisk...
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 02-08-2016, 11:21 PM   #110
wase
Medlem
 
Join Date: Nov 2001
Location: Haninge och Västervik, Sweden.
Posts: 478
Default

Finns att hämta på min site!
Du får använda Din bro som ansluts på våning 3, vid den stora vita plattan på väggen, efter fönster nr 11, så funkar det nog...

Last edited by wase; 02-08-2016 at 11:24 PM.
wase besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 02-08-2016, 11:49 PM   #111
mikban
Medlem
 
Join Date: Jun 2009
Location: Danmark
Posts: 1,171
Default

Helt igenom otroligt

Vilken trevlig överraskning
mikban besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 02-09-2016, 11:22 AM   #112
wase
Medlem
 
Join Date: Nov 2001
Location: Haninge och Västervik, Sweden.
Posts: 478
Default

Orginalbilden var fotograferad i en ganska snäv vinkel men det gick att manipulera denna till användbart skick. Med lite tålamod går det mesta att fixa, om man har en högupplöst bild. Man sliter och drar i bilden ganska våldsamt, så bilder måste vara högupplösta.

Ju fler bilder Ni kan fotografera och skicka mig, desto fler objekt kan jag göra. Mått på byggnader går ganska enkelt att få fram via Google Earth, plus minus en halv meter... Sen är det bara att räkna antal våningar gånger 3m höjd... plus en meter för tak också...

Även om en byggnad som Borlänge Station endast går att använda just där i Borlänge, så blir det ett lyft med en aha upplevelse när man kör sträckan och glider in i Borlänge. Kul att tågförare/användare kan "känna igen sig"...

Ha En Bra Dag!!

Före och efter manipulering i Photoshop...
.
Attached Images
File Type: jpg Untitled-1.jpg (128.1 KB, 75 views)
File Type: jpg Untitled-2.jpg (139.3 KB, 76 views)
wase besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 02-09-2016, 11:41 AM   #113
Pierre
Hedersmedlem
 
Join Date: Aug 2001
Location: Sundsvall, Sweden.
Posts: 6,922
Default

Kanonbra att du kan bygga objekt till både MSTS och RW nu. Skulle vart fint att se ett samarbete mellan dig och nån ruttbyggare (Totte kanske?). Så vi fick en rutt med dom rätta objekten i.
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 02-09-2016, 12:10 PM   #114
wase
Medlem
 
Join Date: Nov 2001
Location: Haninge och Västervik, Sweden.
Posts: 478
Default

Hej Pierre.
Kul å höra av Dig!
-Jo, jag bygger objekt just nu till VBSR8 MSTS edition, Sthlm/Dalabanan MSTS edition, Tottes Trollhättan och Bergenbanan RW edition...
Köpte 3D Crafter/Canvas så jag kan exportera till både MSTS, BVE, RW och Rail3D. Så Du kommer att få se mina objekt i lite olika rutter.
Ha de bra!!
wase besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 02-09-2016, 06:21 PM   #115
wase
Medlem
 
Join Date: Nov 2001
Location: Haninge och Västervik, Sweden.
Posts: 478
Default Veckans järnvägsstation...

-Jaha, då ska vi se hur Era minnen är, från Svenska platser.
Veckans station, verkar sannerligen nerlagd. Har varit en fin byggnad i tegel.
Helt malplacerad i denna bild med berg i bakgrunden...

Vinnare får namnge station för fiktiva rutter, för det finns ju ett riktigt namn på den!

Var finns den någonstans?
.
Attached Images
File Type: jpg Untitled-7.jpg (193.9 KB, 72 views)

Last edited by wase; 02-09-2016 at 06:27 PM.
wase besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 02-09-2016, 06:49 PM   #116
mikban
Medlem
 
Join Date: Jun 2009
Location: Danmark
Posts: 1,171
Default

Billesholms station !!
mikban besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 02-09-2016, 06:57 PM   #117
wase
Medlem
 
Join Date: Nov 2001
Location: Haninge och Västervik, Sweden.
Posts: 478
Default

Mindre än en timma... Inte så pjåkigt...
Nu är det bara att sätta på Dig tänkarhatten och ge den ett fiktivt namn!!
wase besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 02-10-2016, 10:03 PM   #118
mikban
Medlem
 
Join Date: Jun 2009
Location: Danmark
Posts: 1,171
Default

Till vilken rutt?
mikban besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 02-14-2016, 07:14 PM   #119
wase
Medlem
 
Join Date: Nov 2001
Location: Haninge och Västervik, Sweden.
Posts: 478
Default

Hej.
Då har jag gjort två versioner av Inlandsbanan BC2 vagn (tror jag den heter), Bergs kommun och Härjedalens kommun. Lite mer balkar och bromsok på boggien, svärtat ner naven på hjulen, ny textur dörrar (nu fattas bara en högupplöst bild till långsidan), baklyse i wag filen, osv... Man ser vilken skillnad mellan dörrarna högupplöst bild, och sidan på vagnen där bara jag fick tag i en lågupplöst bild. En del texurer skall editeras och få bort oönskade prylar som handtag mm.

Vilket pyssel det var att få hjulen att rulla... Alla hjulen rullade åt rätt håll vid första försöket, men ena hjulet snurrade fortare än hjulet på andra sidan av vagnen. Nu fungerar det och jag har lärt mig min läxa, men det kostade fyra extra timmar av "try and error".

Såå, nu är det bara resten kvar, inredningen. Har aldrig gjort en sådan så det blir nog lika spännande som det var att få hjulen att snurra.

Byggfakta per vagn:
Parts 97
Vertices 2939
Polygons 5286
.
Attached Images
File Type: jpg Open-Rails-2016-02-14-06-06.jpg (180.6 KB, 38 views)
File Type: jpg Open-Rails-2016-02-14-06-13.jpg (202.1 KB, 38 views)
wase besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 02-14-2016, 07:29 PM   #120
Pierre
Hedersmedlem
 
Join Date: Aug 2001
Location: Sundsvall, Sweden.
Posts: 6,922
Default

Mycket snyggt Wase!
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump



All times are GMT +2. The time now is 07:06 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009