![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Jo, det skulle vara skönt att få igång signalscriptet i TANE också, det är en av få saker som saknas.
STL-koppel fungerar bra i TANE pre-SP1, men det är någon bugg i någon Sniff-metod som även andra koppelscript haft problem med, är detta fixat? (Kollast enklast genom att sätta ut ett par vagnar i QuickDrive och rotera och koppla loss och ihop dem upprepade gånger. Kopplen uppdateras inte alltid korrekt, det är en brist i programmerings-API:t, men det skall inte dyka upp några scriptfel som har något med Sniff att göra.) Sedan när det gäller animationslängden, varför fungerar inte detta i SP1? Animationer om något borde ju fungera på samma sätt i alla Trainz-versioner, för kopplena fungerar ju perfekt i alla tidigare versioner?
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
... kan fixa signalfelet. Det ligger uppenbart i SweSignalMarker.gse som endast Svenolov har källkoden till! Det verkar vara 2 småfel som, om de inte spriider sig, borde vara lätt för Svenolov att fixa. Se bilder.
Nu är det väl så att Svenolov inte gått in i närkamp med TANE ännu men vi hoppas alla att han gör det snart !!!!????
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |