![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Går det att bygga en DEM-bana i TANE?
Svaret är nog både ja och nej! Jag tror inte att det går att skapa en DEM-karta i DEM. Jag har testat i 2012. Då får man fram en baseboardplan - d v s rutmönstret - men med höjdskillnaden utmärkt. Banan finns i minimappen Det duger inte. Min ursprungliga plan var att bygga DEM-kartan i TRS 2010 - och det är nog rätt väg. Förvisso har Radio Mobile moderniserats något i förhållande till den ursprungliga versionen. Lägger man in en DEM-bana i TANE får man upp tre varningar, som måste fixas. Den sista kan till och med jag klara av. Går det att ordna de två första? Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Aj,aj, aj. Bilden blev för stor - bra för mina ögon men knappast andras.
Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Build-numret är lätt att ändra, ändra bara 2.9/3.3 (eller vad det nu är från början) mot 3.5 eller 3.8 (3.8 är väl TANE?) i configen. Category class ska väl vara YM på rutter? Och den siste klarar du själv av så det är nog inga problem
![]()
![]() |
#4 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2006
|
![]() Citat:
Men samtidigt är det bara varningar , inga fel. Borde funka ändå.
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Varningarna är inget att lägga tid på att ändra!!! Det fungerar ändå!!
Att skruva upp build genererar oftast bara fel och fler varningar!
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
I lördag testade jag en DEM-bana i TANE. Det gick bra till dess hela karten brunfärgades. Tog ett screenshots. Installerade om DEM-banan och testade. Det gick bra. Tog screenshots.
Men var finns dom? Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Dom hamnar i en mapp som heter screenshot där du installerade TANE.
Hos mig här: D:\Tane_sp1X\screenshots. Gör en genväg till den. Sen har jag hittat Nisses hemliga skogsodling på en ö i havet utanför Nynäshamn. Men inga Pofigar där heller!
![]() |
#8 | |
Medlem
|
![]() Citat:
SkogarSverige (Svenska Tåg någonstans med prima manual) är mycket användbart om man snabbt vill klä banan med skog. Rensa rent en fyrkant från träd, sen ändra i marktexturen om man så vill och plantera den skog, buskar, gräs man vill ha. Öppna fliken med verktyget (bilden). Dra sedan ut en lämplig fyrkant med de röda verktyget (Area). Baseboardrutorna bestämmer storleken. Klicka sen på det gröna (Paste mode). Flytta sen rutan dit du vill ha. Sen kan du göra jätteskogar utefter en 100 mil lång bana utan att tappa tempo i banbygget. Nisse |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Medlem
Reg.datum: Mar 2010
|
![]() Citat:
N3V games/TANE/appdata/screenshots.
![]() |
![]() |