![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Jag och Lennart har lyckats få kontakt med folk som har tillgång till en inre del av N3Vs TANE-forum, där man kan ta kontakt med utvecklarna direkt. Men de har bett om ett exempel på problemet, så jag har fixat en test-låda och skulle bara vilja att någon testar att den har samma fel i TANE som mina vagnar.
Den har tre texturer med siffror på, 1:Röd, 2:Lila, och 3:Grön. Den röda skall alltså bara dyka upp när man sätter ut ett objekt och den röda texturen slumpas fram, annars när man väljer textur i property-panelen så skall man bara kunna växla mellan Lila och Grön (och den gröna bör visas även när det står att den röda texturen skall visas i property-panelen). Stämmer detta i TANE ni som har och kan testa?
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]() Citat:
Satte först ut 20st och dom slumpades fram som på första bilden. Sen satte jag ut flera stycken och det var först vid fjärde försöket, som jag fick fram den röda. Tog bort dom andra tre. Sen körde jag via ? fram mellan textur-valen och fick dessa resultat. Ni kan samtidigt passa på och nämna för era kontakter. Att det inte går att köra Print Scrn när Properties-rutan är uppe. Bilderna hamnar inte i Screenshotsmappen då. Så jag fick ta en bild i taget och klista in i Paint Shop Pro 9. När jag stängde rutan, så gick det bra att ta screenshots igen. Så första och sista bilden är hämtade ur Screenshotsmappen och dom andra är inklistrade i Paint Shop Pro 9. .
__________________
Bengan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Exakt så fungerar det! Hoppas nu JCitron kan väcka nån programmerare !
Bengans screenshotproblem behöver du inte nämna, för om man trycker PrtScrn med nån popupruta uppe så hamnar bilden direkt i urklipp utan något meddelande!
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2015-10-22 klockan 21:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]() Citat:
Men dom borde även kolla funktionen med Screenshotsen. Vet inte om det är samma problem, när andra fönster är öppna än just med Properties-rutan. Får man något felmeddelande, så vill man ju gärna kunna ta ett Screenshots på det, för att kunna få hjälp.
__________________
Bengan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Bengan, du hann nog inte läsa det jag lade till förgående post, screenshotet finns i urklipp!
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2015-10-22 klockan 22:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
En fråga till er med TANE:
Vill minnas att jag läste om någon som sade att de svenska STL-signalerna(/semaforerna) inte gick in, utan att man fick något kompileringsfel, stämmer detta och vilket/vilka fel får man?
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]()
Sitter och gör cdp-filer på allt svenskt material som jag har installerat på mitt TS2010. Så jag har allt ditt material på en cdp-fil nu, men har inte installerat den än. Installerar den, när jag kommer hem efter jobbet och återkommer med info. om eventuella felmeddelanden.
__________________
Bengan |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
|
![]() Citat:
Nisse |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]() Citat:
Får dessa felmeddelanden just nu, men då är det också ett par saker som saknas. Tycker att jag känner igen kuidnr. för Svenolov och Tomas prylar. Så jag tar och packar ihop deras grejer och installerar dom i Tane, så får vi se vad som händer då. Annars så verkar allt annat utav dina prylar fungera. Vagnarna fick jag igång tidigare, med mindre ändringar i configen och alla dina spår, där får jag bara meddelandet att Builden ska vara 3.5 minst nu och att Thumbnail saknas. Men jag har inte provat i Tane än, bara kollat i cmp.
__________________
Bengan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]() Citat:
För det är samma problem i Tane, som det är i TS2010. En texture in i portalen och sedan när vagnsetet kommer tillbaks, så har vagnarna fått nya texturer. Själv skulle jag vilja, att samma vagn som går ut, återvänder med samma texture. Bildexemplet från Tane, där får vi fortfarande glömma bort första vagnen (vit 1), då det är första texturen från själva vagnen och just det problemet som dom håller på att lösa. Men det vore ju kul, om dom även kunde lösa problemet med portalerna och texturegrupp, som vi har haft sen TS2010 och troligare ännu tidigare. .
__________________
Bengan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Du har ju utmärkta testobjekt här, varför inte posta själv !?
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]()
Min engelska är helt bedrövlig. Så det är tveksamt om jag kan förklara, så att dom förstår.
__________________
Bengan |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Försök, aussies förstår det mesta, dina testobjekt förklarar ju det mesta!
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Om du vill kan du väl skriva på svenska så kan jag eller nån annan säkert översätta till engelska, så du kan posta i Trainz forum.
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Det är nog ingen idé, "felet" ligger inte hos Trainz, utan är en begränsning hos portalerna. När man skickar in en vagn så sparas inte hela vagnarnas konfiguration, utan enbart typ av vagn, samt viket håll den går åt (hur är det med last? Har en lastad vagn samma last när den kommer ut?). Det är inget vi kan göra något åt, och inte N3v heller. Det enda alternativet är att göra egna portaler som faktiskt sparar hela konfigurationen, men det kan nog vara mycket jobba att göra det från scratch.
Går det inte att bygga en vanlig tunnel med ett spår som går i en loop om man vill att tåget skall åka in i "portalen" och sedan komma tillbaka efter en stund?
__________________
-k- |
![]() |
![]() |