|
| If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below. |
|
|||||||
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#46 |
|
Hedersmedlem
Join Date: Mar 2002
Location: Trollhättan
Posts: 9,877
|
Konstigt! Har du gjort en sökning i Den här datorn?
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Medlem
Join Date: Sep 2001
Posts: 814
|
Japp.
Måste få den kompatibelt först. Hjälper inte att köra i kompatibelt läge heller. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Hedersmedlem
Join Date: Mar 2002
Location: Trollhättan
Posts: 9,877
|
Kanske måste antagligen installera dessa två filer som jag gjorde.
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Medlem
Join Date: Sep 2001
Posts: 814
|
Vilka var det?
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Hedersmedlem
Join Date: Mar 2002
Location: Trollhättan
Posts: 9,877
|
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
Medlem
Join Date: Jul 2002
Location: Mörbylånga, Sweden.
Posts: 270
|
Hej!
Har köpt en ny dator med win 8.1. MSTS funkar inte, startar inte ens upp utan går tillbaka till skrivbordet. Har kollat youtube klippet och där ska det finnas en fil som heter atiumdag.dll. Har sök igenom datorn men denna fil finns ej, dock finns den i min gamla med win 7. Ska den finnas i win 8.1 ? Hälsar Ante |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Hedersmedlem
Join Date: Mar 2002
Location: Trollhättan
Posts: 9,877
|
Atiumdag ska finnas om du har ATI-Grafikkort.
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
Medlem
Join Date: Jul 2002
Location: Mörbylånga, Sweden.
Posts: 270
|
Hej!
Datorn är utrustad med Intel-processor och Nvidia-grafikkort. Då måste det vara något annat som gör att det inte funkar. Jag har kopierat över via en extern hårddisk från min gamla dator till den nya. Det kanske är det som gör att det inte funkar. Får leta fram skivorna och försöka installera den vägen. Med vänlig hälsning Ante |
|
|
|
|
|
#54 | |
|
Hedersmedlem
Join Date: Mar 2002
Location: Trollhättan
Posts: 9,877
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
Medlem
Join Date: Jul 2002
Location: Mörbylånga, Sweden.
Posts: 270
|
Har installerat med skivorna men MSTS funkar inte, dock har jag fått igång OpenRails så jag kan köra tåg. Samma sak att efter ca 5 sek så går MSTS tillbaka till skrivbordet och inget felmeddelande ges. Får väl göra aktiviteter på gamla datorn och föra över till den nya.
Med vänlig hälsning Ante |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Medlem
Join Date: Nov 2006
Posts: 1,055
|
Msts , fsx og win 10 hvordan går det mon tro ?
Noen som har prøvd det her inne ? Har ikke oppgradert windows vista til win 10 enda |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Hedersmedlem
Join Date: Mar 2002
Location: Trollhättan
Posts: 9,877
|
För mig fungerar bara Editor & Tools. Simulator fungerar inte för Trollhättanrutten och några till.
![]() OpenRails fungerar utmärkt i alla rutter.
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
Medlem
Join Date: Nov 2006
Posts: 1,055
|
Tror jeg venter så lenge så mulig før jeg eventuelt oppgraderer til win 10.
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
Medlem
Join Date: Jul 2002
Location: Mörbylånga, Sweden.
Posts: 270
|
Hej!
Jag har installerat om MSTS 2 ggr i min nya dator med win 8.1 men det fungerar inte. Fungerar inte MSTS i win 8.1 eller finns det någon som har något tips om hur det skall fungera? Hälsar Anders |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Hedersmedlem
Join Date: Mar 2002
Location: Trollhättan
Posts: 9,877
|
Kör du som administratör och kompatibelt med Win 7 SP2?
|
|
|
|