![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#17 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Haninge och Västervik, Sweden.
Inlägg: 478
|
![]()
Hej på Er.
Tack Totte för tipsen!! Jag har i helgen knåpat ihop Lantmännens gigantiska silo i Gamleby för Tjustbanan. Använder som vanligt TSM och dess standard inställningar. Det hela slutade med 6536 polygoner. Alldeles för stort för att RE skall kunna hantera objektet. Såå, igår kväll så satt jag mig och började "banta" silon. Det blev 2240 polygoner kvar istället för 6536. Sen upptäckte jag vad man använde funktionen "polygon smoothing" var för något... Kolla skillnaden på själva silon, hur kantigheten försvann och silon blev "rund". Bild 1 6536 polygoner utan polygon smoothing. Bild 2 2240 polygons med polygon smoothing. Må Väl! //Wase |
![]() |
![]() |