![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#34 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]()
Hej!
Rädd för att låta tjatig. Det var nog jag som tog upp iden om stödpelare. Då föreslog jag att stödpelarna skulle vara fristående scenery-objekt och den gode Lan kanske missförstod mig och trodde att jag menade ett spline-objekt. Vad jag närmast tänker på är att man själv får sätta dit stödpelare (höja, sänka, rotera), en åt gången. Det för att kunna passa in pelarna mittemellan spår så att ingen vagnsdel slår i vid passage. Som det är nu är det svårt att få stödpelarna på rätt plats. Samma problem gäller ledningsskydden (piss-skydd?). De skulle också vara bra att ha som fristående objekt. Min uppriktiga uppfattning är att Lans (och Bengans) gångbro är Trainz-världens hittills bästa modell av en sådan konstruktion. En fristående stödpelare och ledningsskydd skulle verkligen vara en bonus.