Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Go Back   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 09-09-2015, 08:04 PM   #1
micke321
Medlem
 
Join Date: Oct 2001
Location: Lyrestad, , Sweden
Posts: 1,696
Send a message via MSN to micke321
Unhappy Vila i Frid, Torgny (Torpal)

Ikväll nåddes jag av beskedet att Torgny tyvärr avlidit.

Det är med stor saknad som jag skriver detta. Han har varit en stor del i att jag fått upp ångan i MSTS. Både med G vagnar och det senaste nya D-lok.

Vila i Frid........
__________________
MVH, Mikael
Webbmaster på Banbyggarna.se
Vill Ni se fler järnvägsbilder, besök gärna min sida - där Ni även kan läsa om min MJ-samling och se tågfilmer.
En del av Teamet som bygger Stockholmsrutten.



http://www.micke-andersson.se http://www.banbyggarna.se http://mikaelsgallery.fotopic.net/
micke321 besöker inte forumet just nu  
Reply With Quote
Old 09-09-2015, 08:24 PM   #2
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Join Date: Nov 2005
Location: Halmstad
Posts: 2,513
Default

Alltid tråkigt att höra, mina tankar är med dom anhöriga.

Vila i frid.
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 09-09-2015, 08:37 PM   #3
Totte
Hedersmedlem
 
Join Date: Mar 2002
Location: Trollhättan
Posts: 9,877
Default

Ajdå! Det var verkligen tråkigt! Som han kämpade med sitt liv med sina sjukdomar. Mycket trevlig forumist!
Totte besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 09-09-2015, 09:34 PM   #4
Pierre
Hedersmedlem
 
Join Date: Aug 2001
Location: Sundsvall, Sweden.
Posts: 6,922
Default

Väldigt tråkigt att höra. R.I.P.
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 09-09-2015, 09:50 PM   #5
bönan
Veteran
 
Join Date: Jul 2008
Location: Fagersta
Posts: 5,543
Default

Väldigt tråkigt när vi förlorar en av våra forumvänner. Mina tankar går till familj och närstående. Vila i frid!
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 09-10-2015, 09:12 AM   #6
Nils Blid
Medlem
 
Join Date: Dec 2009
Location: Malmö
Posts: 2,055
Default

Inget bra budskap. Torgny installerade Trainz i måndags för att inleda verksamhet som betatestare för Nynäsbanan, ett uppdrag han gladde sig åt, inte minst därför att han levde vid banan. Han skulle bara in för en mindre operation och räknade med att börja testet i dag torsdag. Så blev det inte. Jag hade själv ställt stora förhoppningar på samarbetet.

En kamrat mindre, jag saknar dig Torgny.

Nisse
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 09-10-2015, 06:28 PM   #7
gubben50
Medlem
 
Join Date: Aug 2005
Location: Falun
Posts: 1,066
Default

Mina tankar går till familj och närstående. Vila i frid!
__________________
Dator:
OS:Windows 10 Pro 64
AMD X4 3,4 GHZ
Minne: 8GB /1600 MHz
Grafik:Geforce GTX 550 Ti / 1024 Mb
SSD-hårddisk Agility 3 Series - 120 GB
24 tums skärm

John P
gubben50 besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 09-10-2015, 11:16 PM   #8
lan
Veteran
 
Join Date: Nov 2001
Location: Onsala, , Sweden.
Posts: 8,149
Default Stor chock att höra ...

Torpal , du var en värdefull medlem i vår gemenskap, med stora erfarenheter av järnvägar. Inte minst dina intentioner att konvertera saker till MSTS.

Till dig Torpal, din "hemmastation" på Nynäsbanan - Trångsund, jag kommer att göra den så den hedrar dig !
Attached Images
File Type: jpg lan_20150910_0000.jpg (186.2 KB, 80 views)
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 09-11-2015, 01:06 AM   #9
ekankal
Veteran
 
Join Date: Jun 2008
Location: Sundsvall
Posts: 4,080
Default

Sorgligt, mycket sorgligt att höra.

Hade i alla fall turen att hinna språka, spåna, och ha div. trevliga utbyten av tankar & synpynkter på både ditt och datt med torpal, och det var aldrig några ledsamheter, bara positiva tongångar, även om inte allt gick hans väg alla gånger.

Vila i frid....
__________________
Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Reply

Tags
torpal


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump



All times are GMT +2. The time now is 07:05 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009