![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 723
|
![]()
IC3 och Y2 skiljer sig tyvärr lite mer än så. Jag har Y2 i full rull och släpp är inte särskilt långt ifrån. Håll ut.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2015
Ort: Dalarna
Inlägg: 94
|
![]()
När släpps den isåfall, har kikat lite på den och nu är jag som ett barn på Julafton
![]() Kommer BR 605 skrotas då eller? Känns lite skumt med tanke på hur nya tågen är. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Danmark
Inlägg: 1 168
|
![]()
Deutsche Bahn har redan en stor tågbrist som det är. Tågen ska ha ny teknisk tillstånd att köra, vilket innebär dom måste rustas upp för att möta nya krav. Plus kostnadarna för underhåll som är ganska så stora, just för denna modellen (varför vet jag inte dock). Beroande på om tågbristen är så stor att tågen måste i trafik kommer DB ta kostnadarna på sig, annars forsöker dom kanske att sälja tågen till annan, eller, ställer av tågen på ett sidospår.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Danmark
Inlägg: 1 168
|
![]()
Till detta kan jag också tillägga att det är av samma anledning att DB AutoZug sluter köra helt.
Att det inte är lönsamt är helt och hållet osant. Alla biltågsvagnar ska rustas upp, ha nytt teknisk tillstånd att köra från 2018. Och DB vill inte betala för att rusta upp alla vagnar. Om ni vill hjälpa till, gör som jag, gå in på https://www.facebook.com/autoreisezug och dela detta med andra ![]() |
![]() |
![]() |