![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Jag har nu laddat ner och startat, ingen installation skall göras, TANE CE v1.2 build 74539.
Jag än så länge bara prövat den engelska banan. Precis som i tian och tolvan är den jättestor, men är den inte samtidigt väl tråkig. Jag tycker ju inte att det har blivit så mycket bättre än vad de tidigare varianterna var. Den nya växlarna och bankade kurvor syns ju inte till här. Det skall gå att ladda ner mer material vilket jag ännu inte gjort så får se vad det kan innehålla. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]()
Har äntligen tagit mig tid att ladda hem TANE CE ver 2.1. Tog LÅNG tid.
Testade ut TGOJ M3b 61 för att kolla om det fungerar bättre än tidigare versioner, vilket det gjorde. Även om ett STORT hinder kvarstår: Mina rökscenarier. Inget händer utan en sakta stril med ofärgad rök stiger sakta upp från skorstenen. Jag avänder en specifik script metod för detta och jag har nu fått reda på att det är en BUG i TANE. Så jag får avvakta....... Ljudet. Mycket bättre nu. Ånglokshytten. "Allt" fungerar. Även mus tryckandet!! I övrigt: STL biblioteket. Har kopplat bort detta. Prestandan(Performance) Lite orolig över prestandan (performance) då det är MYCKET som den stackars PC:n skall göra med alla nya features, så det blir nog att skruva på inställningarna i TANE när den dan kommer. Just nu så hackar bilden till emellanåt när jag testar ångloket. Buggar Vet inte hur många av er som kollar BUG rapporterna på TANE:s hemsida, men det är INTE få och många av dem ligger på en grundliggande nivå. Inte bra! Själv har jag inga problem med att få igång TANE. Dock tar det LÅNG tid att ladda in valt scenarie. Därför väljer jag just nu "modelljärnvägen". Se bifogade bilder. ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]() |
![]() |
![]() |