![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 526
|
![]()
Dovetails har ju redan gjort ett spel för Unreal 4
Dovetail Games Fishing som de har släppt Rent grafiskt är det ju jättesnyggt men spelet kanske lite tråkigt tror nog tågsimulator blir mycket roligare att spela. Länk Fishing Vi får se hur mycket gammalt som går att överföra till "2016". Jag gissar att rutter är kört men fordon borde väl att få över på något sätt. Det blir kanske 2 parallella system i datorn. Nya "2016" och det gamla "2015". Senast redigerad av jorgen3 den 2015-02-08 klockan 18:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 853
|
![]()
Då är ingen mening att fortsätta att bygga rutter!!!????
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 526
|
![]()
Hittade en intervju från Oktober och där ser det ut som att det inte kommer ut i år (2015) (Men informationen är på rätt lösa grunder)
Länk Länk (för anställning för att bygga upp simulatorn i Unreal Senast redigerad av jorgen3 den 2015-02-08 klockan 18:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Stockholm
Inlägg: 420
|
![]()
Ja, det verkar som att den personen som de har intervjuat inte är någon som jobbar på DTG.
"Morning good people of Reddit, My name is Martin and I am the social media coordinator for Dovetail Games, the makers of Train Simulator 2015 The user whiterider1 who has created this post is not employed by Dovetail Games and has no connections to us whatsoever. As such, his answers are not official responses by Dovetail Games. Sorry everyone but someone has been playing tricks on you all," |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 526
|
![]()
Vi får väl se under våren om det kommer ut nyheter från Dovetail.
Ska de släppa det under hösten (som de brukar göra) så borde vi höra det under våren/sommaren. Jag själv hoppas det, då har de förhoppningsvis även tittat på fysiken. 1: Fixat till bromsarna på tågen 2: Att de rullar som tåg ska rulla (upp och nerför, lastade vagnar) 3: Gummiband effekten (som finns i långa tåg) Sedan om de gjort multiplayer också då är lyckan total. Fixar Dovetail dessa punkter då väntar jag gärna till 2016..... Det kan nog vara rätt smart att lämna själva grafiken till ett annat företag då kan de bara lägga energi på att göra en tågsimulator kring detta. Få Ai att fungera bra att få tågen att fungera bra etc. Tror det är rätt väg att gå. Hittade några till Unreal video som är helt otroliga. Grotta Vägar _ Senast redigerad av jorgen3 den 2015-02-08 klockan 23:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Stockholm
Inlägg: 420
|
![]()
Ja det ska bli spännande och se när det dyker upp nyheter om TS2016.
Jag skulle vilja se någon funktion när man bygger aktiviteter på enkelspåriga banor, att man kan välja att tåg X ska vänta vid en viss signal tills tåg Y har passerat signal så att tåg X kan passera. Jag tycker det är lite svårt att göra aktiviteter på enkelspåriga banor och den är väldigt känslig för att det ska bli rött kryss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Om vi hittar signaler som by default är röda och inte som idag när de by default är gröna så borde det gå bra att köra på enkelspåriga banor. De enda signaler i verkliga livet som automatiskt går om till grönt efter att ett tåg lämnat sträckan är blocksignaler ute på linjen.
UI4 kan du och jag prenumerera på för 19 dollar i månaden och gör vi något bra så vill de ha några % av vinst också. priset för två pizzor alltså.... ![]()
__________________
M v h /Pursche Senast redigerad av Pursche den 2015-02-09 klockan 07:20. |
![]() |
![]() |