Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Go Back   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > Landskapsdesign - DTG - Train Simulator

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 12-07-2014, 09:43 PM   #466
gubben50
Medlem
 
Join Date: Aug 2005
Location: Falun
Posts: 1,066
Default

Quote:
Originally Posted by Totte View Post
Jo, den funkar för mig. Webbläsaren Google Chrome.
ska testa med den / det fungera inte med den / ja lägger ner detta nu
__________________
Dator:
OS:Windows 10 Pro 64
AMD X4 3,4 GHZ
Minne: 8GB /1600 MHz
Grafik:Geforce GTX 550 Ti / 1024 Mb
SSD-hårddisk Agility 3 Series - 120 GB
24 tums skärm

John P

Last edited by gubben50; 12-07-2014 at 09:54 PM.
gubben50 besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 12-08-2014, 06:17 AM   #467
Pierre
Hedersmedlem
 
Join Date: Aug 2001
Location: Sundsvall, Sweden.
Posts: 6,922
Default

Quote:
Originally Posted by gubben50 View Post
ska testa med den / det fungera inte med den / ja lägger ner detta nu
Ge inte upp!

Här är senaste track rule: http://www.e-buzz.se/forum/showpost....1&postcount=21 och jag kan ladda ner den (med Firefox)..

Här är spåren (i rutten Altenburg-Wildau v.2): http://rail-sim.de/railsimnew/index....ownload/41/827


Själv fick jag igång Trollhättan nu och alla scenarion fungerar utan något felmedelande. Vet dock inte vad felet berodde på???? Var dock inte NE rutten (Northern Europe Renoveret), då den fungerar fint också.

Jag har dock inga perronger, men broar och "perrongavsluten" finns i Trollhättan. Inget stationshus i Trollhättan heller, men gissar att Totte inte satt ut något där än. Annars kan jag bara tacka för en bra beta av en bra rutt och jag ser fram emot fortsättningen. Bra jobbat Totte!
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 12-08-2014, 10:28 AM   #468
Totte
Hedersmedlem
 
Join Date: Mar 2002
Location: Trollhättan
Posts: 9,877
Default

Tack Pierre!
Plattformarna finns att hämta i inlägg 458.
Stationshuset skall finnas och jag bifogar den här.
Spåren Altenburg-Wildau, har jag använt den? Kommer inte ihåg var.
Länken till KMWspår, vad menas med räler? Är det de gula ATCplattor?
Fler mjölkflaskor? Skriv gärna mer vad som fattas.
Attached Files
File Type: zip Soden_Trollhattan_v1.zip (2.88 MB, 63 views)

Last edited by Totte; 12-08-2014 at 10:35 AM.
Totte besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 12-08-2014, 10:58 AM   #469
ADDE
Medlem
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 1,385
Default

Spåren från Altenburg-Wildau är de spår som KMW använder i sin track rule. Dem behövs med andra ord...

1 räl, 2 räler, en massa räls. Det är rälsen som ett tåg kör på.
De gula ATC-plattorna kallas ATC-Baliser.
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.

Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024.
ADDE besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 12-08-2014, 12:55 PM   #470
Pierre
Hedersmedlem
 
Join Date: Aug 2001
Location: Sundsvall, Sweden.
Posts: 6,922
Default

Tack Totte!

Nu har jag stationshuset på plats. Men dom där perrongerna (swedish platforms v1.1) har jag installerat flera gånger nu och jag har ändå inga perronger i rutten..

Bild 1: Trollhättan C utan perronger.
Bild 2: Trollhättan C med dom synliga "perrongavsluten".
Attached Images
File Type: jpg troll1.jpg (130.1 KB, 163 views)
File Type: jpg troll2.jpg (164.3 KB, 163 views)
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 12-08-2014, 01:02 PM   #471
gubben50
Medlem
 
Join Date: Aug 2005
Location: Falun
Posts: 1,066
Default

Quote:
Originally Posted by Pierre View Post
Tack Totte!

Nu har jag stationshuset på plats. Men dom där perrongerna (swedish platforms v1.1) har jag installerat flera gånger nu och jag har ändå inga perronger i rutten..

Bild 1: Trollhättan C utan perronger.
Bild 2: Trollhättan C med dom synliga "perrongavsluten".
Hej! ha du hittat alla grejor ja saknar rc1-1019
__________________
Dator:
OS:Windows 10 Pro 64
AMD X4 3,4 GHZ
Minne: 8GB /1600 MHz
Grafik:Geforce GTX 550 Ti / 1024 Mb
SSD-hårddisk Agility 3 Series - 120 GB
24 tums skärm

John P
gubben50 besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 12-08-2014, 01:09 PM   #472
Pierre
Hedersmedlem
 
Join Date: Aug 2001
Location: Sundsvall, Sweden.
Posts: 6,922
Default

Quote:
Originally Posted by gubben50 View Post
Hej! ha du hittat alla grejor ja saknar rc1-1019
Jag köpte Rc-loket här och vet inte riktigt vilka versioner som är med, men får inga felmedelanden iallafall. Prova att ladda ner Rc-loket igen!
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 12-08-2014, 01:16 PM   #473
Erich
Medlem
 
Join Date: Oct 2002
Location: Usa
Posts: 240
Send a message via ICQ to Erich Send a message via AIM to Erich Send a message via MSN to Erich Send a message via Yahoo to Erich Send a message via Skype™ to Erich
Default

Quote:
Originally Posted by Pierre View Post
Tack Totte!

Nu har jag stationshuset på plats. Men dom där perrongerna (swedish platforms v1.1) har jag installerat flera gånger nu och jag har ändå inga perronger i rutten..
Hej

Hvis du har perronerne installeret, så kan det være et grafikproblem. Står dine grafiske indstillinger for lavt vises perronerne ikke korrekt. Jeg havde selv det samme problem med de Tyske standardperroner.
__________________
Prettys Womans in your town
Erich besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 12-08-2014, 03:55 PM   #474
Totte
Hedersmedlem
 
Join Date: Mar 2002
Location: Trollhättan
Posts: 9,877
Default

Hej!
Nu har jag jobbat med Assets. Assets kommer att få Trollhättan att fungera helt. Ni kan flytta mapparna till Assets.
Trollhattan_Assets (1.4Gb) finns att hämta Här.
Totte besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 12-08-2014, 07:12 PM   #475
Pierre
Hedersmedlem
 
Join Date: Aug 2001
Location: Sundsvall, Sweden.
Posts: 6,922
Default

Kollade grafikinställningarna och dom stod inte på högsta. Satte på högsta (utom skuggor och vatten). men det blev ändå inga synliga perronger. Tog sen ner Assets paketet och ja då fick jag perrongerna. Fick säkert en massa annat också, för vissa ställen som var lite tomma förut, var det mer detaljerade nu.

Skulle vart kul med några scenarios nu, så man får lite möten med X2 m.m. Detta kommer bli en kanonrutt, när den blir färdig. Mycket bra jobbat Totte!
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 12-08-2014, 07:20 PM   #476
Totte
Hedersmedlem
 
Join Date: Mar 2002
Location: Trollhättan
Posts: 9,877
Default

Quote:
Originally Posted by Pierre View Post
Kollade grafikinställningarna och dom stod inte på högsta. Satte på högsta (utom skuggor och vatten). men det blev ändå inga synliga perronger. Tog sen ner Assets paketet och ja då fick jag perrongerna. Fick säkert en massa annat också, för vissa ställen som var lite tomma förut, var det mer detaljerade nu.

Skulle vart kul med några scenarios nu, så man får lite möten med X2 m.m. Detta kommer bli en kanonrutt, när den blir färdig. Mycket bra jobbat Totte!
Tack Pierre!
Skönt att det blev bra för dig.
Totte besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 12-08-2014, 07:40 PM   #477
gubben50
Medlem
 
Join Date: Aug 2005
Location: Falun
Posts: 1,066
Default

Quote:
Originally Posted by Totte View Post
Tack Pierre!
Skönt att det blev bra för dig.
Hej! Totte nu är allt med utan 1st RC1-1019 var hittar man den ? någon som ha en lösning på va man kan hitta det ?


tack så mycket för den filen
__________________
Dator:
OS:Windows 10 Pro 64
AMD X4 3,4 GHZ
Minne: 8GB /1600 MHz
Grafik:Geforce GTX 550 Ti / 1024 Mb
SSD-hårddisk Agility 3 Series - 120 GB
24 tums skärm

John P

Last edited by gubben50; 12-08-2014 at 08:05 PM.
gubben50 besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 12-08-2014, 08:22 PM   #478
Pierre
Hedersmedlem
 
Join Date: Aug 2001
Location: Sundsvall, Sweden.
Posts: 6,922
Default

Quote:
Originally Posted by gubben50 View Post
Hej! Totte nu är allt med utan 1st RC1-1019 var hittar man den ? någon som ha en lösning på va man kan hitta det ?


tack så mycket för den filen
Har du köpt Rc-loket, så ska den finnas med i paketet. Senaste versionen av paketet är v3..
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 12-08-2014, 08:24 PM   #479
gubben50
Medlem
 
Join Date: Aug 2005
Location: Falun
Posts: 1,066
Default

Quote:
Originally Posted by Pierre View Post
Har du köpt Rc-loket, så ska den finnas med i paketet. Senaste versionen av paketet är v3..

Japp det ha jag
__________________
Dator:
OS:Windows 10 Pro 64
AMD X4 3,4 GHZ
Minne: 8GB /1600 MHz
Grafik:Geforce GTX 550 Ti / 1024 Mb
SSD-hårddisk Agility 3 Series - 120 GB
24 tums skärm

John P
gubben50 besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 12-08-2014, 09:11 PM   #480
Totte
Hedersmedlem
 
Join Date: Mar 2002
Location: Trollhättan
Posts: 9,877
Default

Hej!
Ska bara tala om att bara den Rc1-1019 har toppfart på 200 km/h.

Last edited by Totte; 12-08-2014 at 09:13 PM.
Totte besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Reply

Tags
rw-rutter


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump



All times are GMT +2. The time now is 07:06 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009