![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 347
|
![]()
Problemet är ju att det fungerar på mina 2 PC-er, men jag har tittat i
scriptet och gjort några ändringar på smoke containarna (10-13). Tyvärr kan ju inte jag testa, men jag har laddat ned TGOJ S3 55 som försöks kanin: http://www.mediafire.com/download/ej...2014_11_20.rar Alltså kan vem som helst med flimmer problem testa detta lok och återkomma med resultatet |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Tyvärr Vovven,
S3 flimrar också efter att man startat det och fortsätter sen att flimra hela driversessionen. Däremot flimrar det inte i Surveyor som E2. Jag tror inte felet ligger i smoke-containrarna utan i skriptet för det verkar som detta uppstår vid nåt anrop i skriftet och skulle väl då stämma med uppdateringsfrekvensen av rök-effekterna??? (gissning). Du har ju den okrypterade steam_l.gs och kan kanske hitta var detta sker???? Känn inget tvång att göra detta! Jag kan ju ta bort de trilskande smoke-containrarna (och gå miste om de små kul effekterna).
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2014-11-20 klockan 19:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 347
|
![]() Citat:
jag får tag i en PC där som får flimmer?? Scriptet är tungt (omkr 2500 rader) och bygger på Timeout funktioner för att reglera rök scenarier. Start/stop Timer |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Fort McMurray, Alberta, CANADA
Inlägg: 1 409
|
![]()
Hej!
Jag tar åter upp problemet jag har med att överhuvudtaget få alla de fina ångloken att fungera i mitt Trainz 2010 build 49933. Det är tydligen en kuid som är missad och jag vet inte hur jag skall finna den. Vovven47 är den ende som kanske kan hjälpa mig? Det är <kuid2:448495:50510:1>, även samma ...50511 och 50512... Tenderna är synliga, men inte något av loken. Hälsningar
__________________
Benkegbg Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 062
|
![]() Citat:
<kuid2:448495:50510:1> Är tenderloks interiorn som finns på hans sida
__________________
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Fort McMurray, Alberta, CANADA
Inlägg: 1 409
|
![]()
Tack för det. Jag vet inte vad jag skulle leta efter så jag har laddat ner alltsammans och nu syns loken, även om vissa har röd text och andra vit.
Jag har också problem med flimmret. Det syns redan när man sätter ut loken (det är flera) på rälsen. Använder en laptop med Intel-Core CPU 2.3 GHz Windows 8.1 64-bits, 16 Gb minne, Intel HD Graphic 4000, NVIDIA GeForce GTX675M som grafikkort. Vet inte om detta var nyttig information, men så är det. Avvaktar med att använda loken tills felet är avhjälpt. Hälsningar EDIT : Så här ser det ut.
__________________
Benkegbg Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg. Senast redigerad av benkegbg den 2014-11-30 klockan 04:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Umeå, Sweden
Inlägg: 147
|
![]()
Bra benkegbg. att du kan visa på film hur flimret ser ut!
__________________
Trucken |
![]() |
![]() |