![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]() Citat:
Fujitsu Siemens PC från 2008. Intel CPU 2.5 GHz RAM 2 GB ATI Mobility RADEON HD 2700 (Grafik) Windows Vista SP2 TS2010 Inte en tillstymmelse till flimmer ! 2. Jag har liksom du NVidia grafik kort på min nya PC. Inga problem. MEN, jag fick ett litet tips från dig att smoke containers 10-13 skapar flimret. Dessa containers fungerar p.s.s smoke containers 8 och 9. Och dessa 2 verkar ju inte ställa till nåt problem. Jämför 8 och 9 med 10-13. Då ser du att värdena rate 4 velocity 1 lifetime 3 skiljer sig. Tips: Sätt ovan värden i smoke 10 -13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Det halp int! Flimret kom tillbaks!!!!?????
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Låt mig ta och fundera, så återkommer jag........
Vad gjorde du med smoke containers 14 och 15 när du avlägsnade 9-13? Testa med att bara ta bort smoke comtainer 15. Senast redigerad av vovven47 den 2014-11-20 klockan 08:47. Anledning: en ny idé |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Att ta bort 15 hjälper inte. Endast när man tar bort 10-13 försvinner flimret!!! Det finns 2 tfx-filer som kanske anropas av skriptet och ställer till nåt???? EDIT: Kollade just E2 951 och det flimrade även i Surveyor, Här var det 5 smoke-containrar som åkte väck 7,8,11,12,13 Här är ju tydligt att skriptet anropas för att styra vissa smoke-effekter!!!
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2014-11-20 klockan 13:15. Anledning: E2 951 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Problemet är ju att det fungerar på mina 2 PC-er, men jag har tittat i
scriptet och gjort några ändringar på smoke containarna (10-13). Tyvärr kan ju inte jag testa, men jag har laddat ned TGOJ S3 55 som försöks kanin: http://www.mediafire.com/download/ej...2014_11_20.rar Alltså kan vem som helst med flimmer problem testa detta lok och återkomma med resultatet |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
|
![]()
Tyvärr Vovven,
S3 flimrar också efter att man startat det och fortsätter sen att flimra hela driversessionen. Däremot flimrar det inte i Surveyor som E2. Jag tror inte felet ligger i smoke-containrarna utan i skriptet för det verkar som detta uppstår vid nåt anrop i skriftet och skulle väl då stämma med uppdateringsfrekvensen av rök-effekterna??? (gissning). Du har ju den okrypterade steam_l.gs och kan kanske hitta var detta sker???? Känn inget tvång att göra detta! Jag kan ju ta bort de trilskande smoke-containrarna (och gå miste om de små kul effekterna).
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2014-11-20 klockan 19:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Medlem
|
![]() Citat:
jag får tag i en PC där som får flimmer?? Scriptet är tungt (omkr 2500 rader) och bygger på Timeout funktioner för att reglera rök scenarier. Start/stop Timer |
|
![]() |
![]() |