Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-09-22, 13:23   #1
Nils Blid
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
Standard

När det gäller signaler är väl verkligheten allra bästa. Svenolovs manual "Signaltekniska..." ger en utmärkt beskrivning av namngivning. Systemen ESIL och ESIK, som beskrivs på sidorna 5 och 6, används allmänt i dag. Kort station under 450 meter, lång över.

Vad som är viktigt är att följa jämn/udda-principen- Infarts- och utfartssignal skall placeras rygg mot, helst med några decimeters avstånd.

Nisse
Bifogade filer
Filtyp: pdf Beteckningar p%E5 signaltekniska objekt i Trainz R110718.pdf (150.7 KB, 53 visningar)
Nils Blid besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2014-09-24, 03:10   #2
benkegbg
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Fort McMurray, Alberta, CANADA
Inlägg: 1 394
Standard

Tack Nisse! Du är en pärla. Handboken om signalerna har jag haft tidigare men har försvunnit i flytten i Kanada. Skall studeras ingående.
Hälsningar
__________________
Benkegbg
Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg.
benkegbg besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:07.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009