Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > 3D-design - DTG - Train Simulator

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-07-19, 17:10   #1
Kungsfisk
Medlem
 
Reg.datum: May 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 396
Standard

Jo, appcrash...
__________________
X2000 LATEST BEST 5TH JUNE
Kungsfisk besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2014-07-20, 12:50   #2
Kungsfisk
Medlem
 
Reg.datum: May 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 396
Standard

YES! YES! YES!
Nu går det framåt...fort!

InputMappers = Check!
VirtualThrottle = Check!
VirtualBrake = Check!

Fråga: Hur fungerar X2-ans bromsar?
__________________
X2000 LATEST BEST 5TH JUNE
Kungsfisk besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-07-20, 14:05   #3
AlleDahlle
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Kristianstad
Inlägg: 763
Standard

När man drar i den saktas tåget in
__________________
//AlleDahlle

Øresundståg (X31K)

Försöker just nu få in öresundståg(X31K/X32K) i Railworks/Train simulator
AlleDahlle besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-07-20, 18:38   #4
Kungsfisk
Medlem
 
Reg.datum: May 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 396
Standard

Hehe, jo precis

Hur vart det nu med TrainBrakeControl, vad skall jag mata in där?

Jag har en VirtualBrake som skickar värden till TrainBrakeControl.
Hela kalaset är av typen IrregularNotches, med 9st totalt (alltså 9 möjliga lägen).

Vilka identifiers skall jag använda för uniefär vilka lägen?
Det VirtualBrake gör i nuläget är mjukar ut bromsvärdena så att det inte blir så ryckigt.
__________________
X2000 LATEST BEST 5TH JUNE
Kungsfisk besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-07-20, 18:50   #5
Kungsfisk
Medlem
 
Reg.datum: May 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 396
Standard

Animerade slutljus = Check!
__________________
X2000 LATEST BEST 5TH JUNE
Kungsfisk besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-07-21, 12:13   #6
Kungsfisk
Medlem
 
Reg.datum: May 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 396
Standard

Det går fort framåt...men jag visar inte allt...än
Dock, liten blick på lyktorna. Notera speciellt att lykthuset blir upplyst vid påslagen lampa!

54.jpg55.jpg
56.jpg58.jpg
59.jpg60.jpg
__________________
X2000 LATEST BEST 5TH JUNE
Kungsfisk besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-07-21, 13:25   #7
Kungsfisk
Medlem
 
Reg.datum: May 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 396
Standard

Mer framgång. Dörrvakter fungerar med animerade dörrar, handtag och dörrpall.
En lampa i av- och påstignings..."farstun?", slås på vid av- och påstigning.
Detta för att den (icke ShadowCasting) lyser upp området mellan vagnarna.
Sjuuuuukt härligt nattetid!!

62.jpg
61.jpg

__________________
X2000 LATEST BEST 5TH JUNE
Kungsfisk besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:55.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009