Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-07-06, 16:05   #1
DerbyCounty
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2014
Ort: Boden
Inlägg: 22
Standard

Okej! Jag skrev in alla kuidnummer var och en för sig. På en del står det "modified" och en del "Modified, Faulty". Finns det något jag kan göra? Jag har ju laddat ned mycket svenskt material som fungerar felfritt, signaler, lok, hus osv. Då känns det ju som att allting borde fungera tänker jag
DerbyCounty besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2014-07-06, 18:12   #2
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Vilken Trainz-build har Trainz2 ? Kan ha med det att göra ?


Citat:
Ursprungligen postat av DerbyCounty Visa inlägg
Okej! Jag skrev in alla kuidnummer var och en för sig. På en del står det "modified" och en del "Modified, Faulty". Finns det något jag kan göra? Jag har ju laddat ned mycket svenskt material som fungerar felfritt, signaler, lok, hus osv. Då känns det ju som att allting borde fungera tänker jag
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-07-06, 19:39   #3
DerbyCounty
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2014
Ort: Boden
Inlägg: 22
Standard

Build 65333.
DerbyCounty besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-07-06, 20:38   #4
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

När du committar nåt i CM så får det en version typ 3.3, 3.4, 3.6 eller nåt. Jag bygger i vers. 3.3 t.ex. men när jag committar nåt nytt får det vers. 2.9, sen ändrar jag i config till 3.3 - inga problem. TS2012 har väl 3.6 ? Jag tror detta kan ha en viss inverkan på alla "kompabilitetsproblem" vi brottas med.

Citat:
Ursprungligen postat av DerbyCounty Visa inlägg
Build 65333.
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-07-06, 20:51   #5
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 078
Standard

Vet tyvärr inte hur allt funkar, och ser ut i Trainz2, eller om det skiljer sej åt på många punkter från "vanliga" Win baserade versioner.

Men oavsett vilket Trainz man använder:

- Att det står att ett objekt är Modified behöver man inte bry sej om, har inget att göra med några fel.

Däremot, det som är relevant är när det står:

-Faulty: Betyder att objektet är felande, och funkar inte i spelet.

-Faulty dependencies (=tillbehör): Betyder att ett objekt (som i sej själv kan vara okey) har något/några felande tillbehör (t.ex ett lok kan ha felande boggier), och då funkar dom inte i spelet.

-Missing dependencies: Betyder att något saknas till ett objekt (t.ex om du har installerat ett lok, och glömt/missat att ladda ner boggier), och då funkar det/dom inte heller i spelet.

-Open for edit: Betyder att objektet är "öppet" för att kunna göra ändringar på, och allt som är "öppet" ska man köra "Commit" på innan man stänger Content manager och startar själva spelet.

Funkar det likadant i Trainz2 som i "vanliga" versioner, så kan du högerklicka på ett "faulty"-objekt i Content M och välja "View errors and warnings", då får du fram ett felmeddelande, och det som står i det mededelandet är sådant som vi måste få veta om vi ska kunna hjälpa dej, annars blir det bara "vilda gissningar".
Ta gärna en bild på det/dom meddelandena och bifoga när du behöver hjälp med något.

Samma sak när det gäller missing/faulty dependencies, högerklicka på objektet och välj "View dependencies", då får du reda på vilket/vilka kuidnummer tillbehören har, och det är sånt som vi också måste få veta om vi ska kunna hjälpa till.
__________________
Ekan

Senast redigerad av ekankal den 2014-07-06 klockan 20:55.
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-07-06, 23:33   #6
DerbyCounty
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2014
Ort: Boden
Inlägg: 22
Standard

Här är hastighetstavlan.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg H1.jpg (174.2 KB, 39 visningar)
Filtyp: jpg H4.jpg (207.0 KB, 38 visningar)
DerbyCounty besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-07-06, 23:40   #7
DerbyCounty
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2014
Ort: Boden
Inlägg: 22
Standard

Och dieselloket. Jag trycker "view missing dependencies" och ser då att det är STL-kopplet. Men hur jag än trycker kan jag inte ändra statusen från "faulty". Behöver jag ändra något pga build?
Bifogade bilder
Filtyp: jpg HT44 2.jpg (197.1 KB, 39 visningar)
DerbyCounty besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-07-06, 23:44   #8
DerbyCounty
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2014
Ort: Boden
Inlägg: 22
Standard

Nu fick jag in kopplet efter att ha tryckt samma sak åtta gånger på raken. Download - submit changes - download - submit changes... Väldigt konstigt. De kanske de andra objekten också kan trilla in i spelet. Tack för att ni försökt hjälpa till! Det uppskattas
DerbyCounty besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:25.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009