Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-05-16, 19:58   #19
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
Det vet jag inte för jag använder 2 portaler i varje ände. En som slumpmässigt producerar tåg från ett antal förutbestämda consists, den andra bara "sväljer" alla tåg som går in i dom. Jag kan skicka dig den portal jag uppdaterat så kan du testa. Möjligen om man skapar consisten ute på banan och väljer texturer m.m. och sen sparar dessa consist och väljer bland dem när man sätter upp produktionen av tåg i portalen ?
Gjorde ett test med att skapa ett par Consister på Portalen som du skickade.
Tyvärr, så uppträde den Portalen på samma sätt. En texture ut och en annan in. Själva problemet med vagnarna går väl att lösa, genom att stuva om dom olika texturegrupperna med t.ex. enbart Ramlösa i en, Chiqotita i en annan, Findus i en tredje O.S.V. Men värre är det med loken som ekv beskriver.

EDIT: Consisterna sparade jag ute på banan med enbart samma texture på ett flertal vagnar och sedan valde jag dessa i Portalen. Så Consisterna är ej gjorda i Portalen.
__________________
Bengan

Senast redigerad av Bengan den 2014-05-16 klockan 20:02.
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:38.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009