![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Nämen lan, de e ju jättesnyggt! Bra gjort!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Gammalt blir som nytt, dessutom med möjligheter att "föråldra" själv om man vill, snyggt jobbat
![]()
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Ja, detta blev väldigt snyggt Lennart!
![]() ![]()
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Bilderna var synnerligen intressanta. Förstår jag dom rätt så ligger både pådrag och broms i ett och samma reglage. Detta bör väl innebära att man motorbromsar tågsättet. Eller finns en vagnsbroms dold någonstans, kanske under den i min musiksmak hemska synten
Det här med synten kan väl betraktas som en arbetsmiljöfråga. Varför finns inget skyddsombud med i loket, vad säger arbetsgivaren och vad säger Arbetsmiljöverket. Ett underbar lok, LAn. Nisse (som hellre sett en 78-varvare i hytten) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Ingen motorbromsning, Hg lok ska ha en bromsventil till vänster om pådragsreglaget, i dom lok jag har varit uppe i har det alltid rört sig om en D3L.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Detta får du utreda, Marcus. Jag har inte mycket att gå efter!
![]() |
#7 |
Veteran
|
![]()
... hur man tar bort mina hugskott med Lokis och Synth:
Om man öppnar config.txt för hytten så hittar man sist i mesh-table dessa 3 containrar: synth { kind "animated-lever" auto-create 1 mesh "synth.im" anim "synth.kin" limits 0,4 notches 0,0.25,0.5,0.75,1 notchheight 0,0,0,0,0 mousespeed -1 att-parent "default" test-collisions 0 tooltip-text "Synth" } synth-collision-box { mesh "selectionbox.im" att-parent "synth" att "a.grab" auto-create 1 kind "collision-proxy" opacity 0 collision-parent "synth" } driver_0 { auto-create 1 mesh "drivercharacter/tchm_body.im" anim "drivercharacter/tchm_body.kin" att-parent "default" att "a.lokis" animation-loop-speed 8 } } Om ni ändrar alla tre auto-create 1 till 0 så försvinner både lokis och synthen och ni får en lugnare körupplevelse.'' Hepp:
![]() |
#8 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
I denna tråd finns en bild ifrån hytten på Hg 787.
http://www.postvagnen.com/forum/inde...read&id=812646 I vänsterhörnet så finns en D3L ventil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Veteran
|
![]()
... blev dagens lösen. Finslipat texturerna och alla ljudfiler. Rejäla relä-smällar vid pådrag t.ex.
Och naturligtvis en förarventil (Marcus!) och Shuntreglaget är nu enbart pådrag i 30 steg. Handbromsen på bakbänken fungerar också nu (men skall snyggas till. Lokis (eller synthis då) sitter och dirigerar mitt i hytten och synthen är nära till hands (detta kan ni ta bort genom auto-create 0 i de containrarna i config.txt för hytten.) Lite bilder från hytten i dagsläget: (sista bild på en kommande variant speciellt för Nisse som tack för DVVJ)
![]() |
#10 | |
Veteran
|
![]() Citat:
I bakänden på hytten finns en "handbroms" som fungerar, så om man snabbt trycker Alt_C så kan man dra åt den och loket bromsar. Jag har byggt detta efter eget "välbefinnande" så en hel del stämmer väl inte med verkligheten. Men hjälp gärna till!!!!!!
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Hugskott kan vara ett skrämskott - åtminstone för mig.
Det där med bromsar, ja. Dom behövs inte alltid. Kör man i AI bromsar Trainz och så finns ju alltid DCC-mode. Själv har jag gärna Tufftuffs fina gamla BJ C3 tuffande på mina banor - men jag undviker att klättra in i hytten, för då hamnar jag i ett diesellok. Nisse |
![]() |
![]() |