![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: May 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 396
|
![]()
In_game_1.jpg
En annan bild som lite bättre visar detaljer än den första dock inte den senaste 3D modellen. Men jag tänkte nämna några saker. Föst, förarfönstren och sidofönstren går nu INÅT och inte UTÅT. De är överdrivet mycket inskjutna men det är med flit än så länge ![]() Det gör det helt enkelt lättare att arbeta med. Bra när man testar skuggmodellen ![]() De har även fått nya dimensioner. Sidofönstret är inte helt 100% för jag fick flytta det en gnutta för att få plats med backspeglarna. Den övre raden med lyktor har minskat i storlek. Den undre raden med lyktor är inte rörd med skall plattas till och göras något smalare. Här är även lättare att urskilja de nya detaljerna i boggin, trappsteg till loket samt luckor i underredet i mitten. Vinklarna för ventilation längst uppe är skarpare och geometrin går även där inåt och inte utåt som det gjort innan. Taket har fått överlag rundare profil samt utskärning i förberedande syfte för pantograferna. Båda dörrarna har återbesökts och handtagen har installerats även om de knappt syns på denna bild ![]() Observera hacket i nosen. Ingen aning om hur det kom ditt haha! Nosen har jag återbesökt ett par gången men det börjar ta sig. Ser jämnare och slätare ut gång för gång. Jag tror dock att den noterbara "plåtböjningen" som går i loket, alltså den linjen som kommer ner ovanifrån sidofönstret görs bäst synlig med någon reflektions-map i ett senare skede ![]() Detaljnivån är lite si och så, inte mycket har hänt på den fronten egentligen. Ritningar är på väg och lära komma senare i veckan eller tidigast nästa vecka. Just nu är det boggin som har det bästa referensmaterialet. Skall ta ett ryck på den senare i dag tänkte jag.
__________________
X2000 LATEST BEST 5TH JUNE Senast redigerad av Kungsfisk den 2014-03-19 klockan 07:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2012
Inlägg: 1 378
|
![]()
Ser mycket fint ut!
Men jag tänkte på nosen, ska det inte finnas möjlighet att multa två x2-tågsätt, tycker du? ![]() Fast, ja. Idag syns hela koppeln så det blir mycket enklare att multa två tågsätt. Det vore kul om du tog fram en variant av X2 och UB2X med koppel istället för nos, också. Se gärna på ICE3 eller "Super Express concept" hur RSC har löst det här med koppel bakom nos. Även Class 380 i GARL är intressant. Kopplar jag ihop två 380 ![]()
__________________
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Härligt att problemen löste sig och att du är på banan igen. Underbart hög hastighet du håller, väldigt uppskattat
![]() Har du någon tanke på vad du skulle vilja ge dig på när X2000 är färdigt? Själv fick jag sluta jobbet tidigare, fast får betalt fram till lunch, så man kanske ska bygga lite bana "med lön" nu på förmiddagen ![]() ![]()
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012: Appleford - Slough Färdig Bergslagsbanan V2.0 Färdig! Bergslagsbanan V3.0 Under arbete! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 134
|
![]()
Hade faktiskt en bild på lager som visar två sammankopplade X2'or:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/.../WP_000427.jpg För övrigt tror jag att det var detta tåg som rev ner kontaktledningen framför "mitt" Öresundståg på en inte alltför vacker dag i höstas...
__________________
//Hamp3 ![]() SJ InterCity (X31K) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 854
|
![]()
Otroligt framgång!
![]() Kollade en sak om snöplogen, enligt senaste bifogade bilden är plogen annorlunda än din. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: May 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 396
|
![]()
Vad tycker ni? Skall jag göra nosen med koppling istället så kan jag göra en "mjuk nos" senare?
Hade inte varit något problem för mig och hade varit lärorikt att arbeta och ta fram kopplingar som funkar i Railworks så tror minsann jag gör så ![]()
__________________
X2000 LATEST BEST 5TH JUNE |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 134
|
![]()
Det är ditt projekt men personligen älskar jag detaljer och sådant som ofta klassas som "lull-lull" så för min del hade varit jättehäftigt om man kunde fälla upp och ner nosen!!
![]()
__________________
//Hamp3 ![]() SJ InterCity (X31K) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2012
Inlägg: 1 378
|
![]()
ja, både varianten med koppel, så som de används idag, såväl som varianten med nosskydd, som användes under 90-talet då de i regel kördes ensamma, skulle vara häftigt att se.
![]()
__________________
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Kristianstad
Inlägg: 763
|
![]()
Lull-lullet är det som gör en modell speciell eller vad man ska säga. T.ex c20 till trainz. Den modellen har ju en hel del lull-lull.
__________________
//AlleDahlle ![]() Øresundståg (X31K) Försöker just nu få in öresundståg(X31K/X32K) i Railworks/Train simulator |
![]() |
![]() |