![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2009
|
![]()
Ringlinien fick M28 701 (den stod ett tag i hallen) men när vagnsbristen blev för stor låna Spårvägen tillbax trotjänaren och den rullar i trafik än idag, här är en Bra bild precis bakifrån. Som är utmärkt att använda för foto-textur
![]() Bara att ladda ner den härifrån, utklippt och klar inprincip ![]()
![]() -En av grundarna- Markus Konduktör på Ringlinien Rangerförare på Spôrvägen ![]() Senast redigerad av GBGtram den 2014-01-11 klockan 00:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... på M29 med Marcus bild som förlaga.
Sen ser ni att jag klätt stolarna med rött tyg (såg flott ut) men vad har/hade stolarna på M28/M29 egentligen för färg. (Att väggarna var grå har jag sett på bilder, men stolarna?).
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
hittade den här förtjusande bilden --> http://i41.tinypic.com/pkx0.jpg var inte lätt att hitta en så gammal bild med färg
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
|
![]()
Om jag fattat det hela rätt hade alla vagnar M25/28/29 bruna väggar och gröna stolar vid leveransen (GS standardfärger). Sedan vid revision målades tydligen väggarna rödvita och stolarna kläddes om med mörkblå galon. Har det vid senare revisioner målats gula väggar och stolarna klätts med mellanblått småmönstrat tyg ?????????????
Jag kan naturligtvis ha brungrönt i alla vagnar, men det vore kanske kul med lite variation ![]()
![]() |
#5 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2009
|
![]() Citat:
Färg på M29 bild1: Orange/gul/begie väggar tak,vit, förargrind, inkl. dörr och paneler vid dörrar gråa.. Färg på M28 bild2: Röda, rutaktigt mönster med ljusblå övre panel och tak. Här har man ett utmärkt läge att sno "original"färgen från vagnarna..
![]() -En av grundarna- Markus Konduktör på Ringlinien Rangerförare på Spôrvägen ![]() Senast redigerad av GBGtram den 2014-01-11 klockan 11:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
|
![]()
... då låter jag M25 VT/HT ha kvar brun/grönt. M25 HT Blåvit har kvar sin rödvit/blå. M29 (M28) målar jag gul/grå/blå så har vi täckt 1960-2010 !?
Låter detta OK? Var och en kan ju själv fixa till texturerna som man vill !
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2014-01-11 klockan 13:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Låter jätte bra
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Numera är m28/m29 stolarna blåa, mörkblåa med små figurer (triangel etc på)
![]() |
#9 |
Veteran
|
![]()
... kommer nu!
Nu är (tror jag) alla småfel tillrättade, dessutom bättre inredning och mappning. M28 och M29 har blivit egna vagnar, förutom M25 i fyra versioner. Hytterna är anpassade till resp. vagn. Hoppas nu att detta är slutfasen på mitt M25/28/29 - projrkt. Nu är det upp tiller alla spårvagnsnördar att utveckla detta ![]() Samma kuid på de redan uppladdade:
![]() |
#10 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Väldigt fina vagnar, Lennart!! Ska bli kul att använda dem, dem är en fröjd att köra =)
![]() |
#11 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Ännu fler bilder, roligt!
![]() Man känner igen sig, och jag måste seriöst lära mig att använda 3d-modelleringsprogram någon gång... En sista sak på M28/M29orna, sedan är de nog helt färdiga skulle jag tro: Dörrhandtag på mittendörrarna och samt bakdörren ![]() Antingen lägger du till de när du har tid och ork eller så målas de dit någon dag :P Bästa bild jag kunde hitta För övrigt måste jag säga att jag är väldig imponerad!
Skapare till Projekt Göteborg till Trainz Senast redigerad av trainz2007 den 2014-01-13 klockan 02:12. |
![]() |
![]() |