![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#38 | |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 531
|
![]() Citat:
Sketchup för att plocka ut ritningar ifrån foton. Blender för 3D modelleringen. Gimp för att Editera pixelgrafik, mest hightmaps. Substance designer för att generera texturerna. Vad gäller OBJ så är det ett av formaten som går att importera i substance designer för att baka mapps och få preview. Just nu skapar jag OBJ filerna genom att konvertera ifrån Trainz format med 3D object converter. Substance designer är ett fristående program, http://www.allegorithmic.com/product...nce-designer-4 Jag skall försöka få till lite tutorials närmaste månaderna för att visa hur jag har jobbat med det här. Det kan alltid vara till nytta för någon.
__________________
"Till Statens järnvägsbyggnader skall antagas frejdade ingeniörer vilka föredra det tillräckliga framför det fullkomliga" -- Nils Ericson trainz.datorsystemdrift.se
|
|
![]() |
![]() |