| 

| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. | 

| 
	|||||||
![]()  | 

| 
		 | 
	Ämnesverktyg | Visningsalternativ | 
| 
	 | 
| 

| 
		#1 | 
| 

Hedersmedlem 

Reg.datum: Mar 2002 

| 

Hej! 

Tack för länken. Nu fick jag problem med startsidan, Search.Conduit.com dykt upp på Google Chrome. Hur tar jag bort den?  | 
| 
		 | 

| 
| 

| 
		#2 | 
| 

Medlem 

| 

SSD har ett "bestämt" antal Läs/skriv cyklar innan dem dör. Har du en hårt arbetande SSD så dör den betydligt snabbare 

Hårddiskar i 3,5 format brukar ligga på 7200 RPM. Är mest SCSI och SAS som ligger uppe i 10k området. Finns ju hybriddiskar, som är SSD och HDD kombinerat, där datan sparas på HDD men SDD används som Cache minner eller nått? Värt att undersöka kanske  | 
| 
		 | 

| 
| 

| 
		#3 | |
| 

Hedersmedlem 

Reg.datum: Aug 2001 

| 

Citat: 

Sant att SSD bara har ett antal läs/skriv cyklar och att ju mer dom arbetar, ju snabbare tar dom slut. Men faktum kvarstår att det lämnas 3-5 års garanti och det skulle det inte vara, om dom inte höll minst så länge! Kanske du, GBSF, haft något måndags ex? Raptorn är en S-ata disk och inget annat. Läs själv: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=81430 Har för mig jag hade en 36GB och det fanns även 150GB. Nu heter dom VelociRaptor. Ang. hybriddiskarna, så läste jag en massa negativt om dom. Läs själv: http://techworld.idg.se/2.2524/1.369282 Dessutom är/var dom ju menade för bärbara (även om man kan ha dom i stationära datorer också!). 

Mvh Pirpen  | 
|
| 
		 | 

| 
| 

| 
		#4 | 
| 

Hedersmedlem 

Reg.datum: Mar 2002 

| 

Det är fixat, tack vare SpyHunter4.

| 
| 
		 | 

| 
| 

| 
		#5 | 
| 

Medlem 

Reg.datum: Aug 2001 

| 

En SSD-disk som systemdisk är den bärsta uppgradering du kan göra. Datorn kommer att kännas som ny och du kommer att bli nöjd. Bye, bye till jobbiga ladd-hack i MSTS!  

![]() Jag håller dagligen på med videoredigering och renderar ut stora tunga filer till mina SSD-diskar dagligen för at det går snabbare och för att se om myten "en SSD disk dör snabbare om, bla, bla" är sann, men SSD-disken från 2009 håller fortfarande. Snurrdisk som systemdisk 2013 borde det vara piskstraff på!  

![]() Mvh, Roger  | 
| 
		 | 

| 
| 

| 
		#6 | 
| 

Medlem 

| 

| 
|