![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Ja Jockes,
men nu är det så att Trainz grova mark-grid ställer till problem om man gör tunnlarna smalare och lägre. Vad gäller texturerna så är de mdvetet lite "smetiga" för att inte se övergångar och annat, det skall som jag skrev bäddas in och planteras ! Betonggjutna mynningar bör sticka ut en bit för att undvika nedfall på spåret ! Men en sak skall jag titta på och det är texturerna innuti tunneln. Det som är nu är från en gammal tunnelbanetunnel jag gjorde i forntiden. Lamporna skall bort och samma textur som skärningarna skall på. Några eftergifter till Jocke blev det ändå: Ny textur inuti tunneln, kortare betong mynning och lampor bort:
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2013-11-24 klockan 18:40. Anledning: justeringar |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]()
En liten fundering.
Kommer dom här att snappa fast i rutnätet, så att man blir låst i dom olika väderstrecken eller kommer vi kunna dra dom som vi vill och använda din lilla kniv för öppningar i landskapet. EDIT: Tror att jag fann svaret i föregående inlägg som jag hade missat. men nu är det så att Trainz grova mark-grid ställer till problem om man gör tunnlarna smalare och lägre. Tänker på dina tunnlar för tunnelbanan, dom kan man dra fritt utan att tänka på rutnätet.
__________________
Bengan Senast redigerad av Bengan den 2013-11-24 klockan 19:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2009
Ort: Stockholm, Norrort
Inlägg: 265
|
![]()
Hej!
Tunneln verkar vara lite låg, för kontaktledning.
__________________
Mvh RobertE. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
du har helt rätt, jag har inte tänkt så långt, jag har snålkört på normalsektionen utan att tänka
![]() Frågan är hur nycket högre tunneln skall vara för att rymma kontaktledningsarrangemanget ![]()
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
... kan ge besked om tunneltakets höjd så kommer några bilder med de olika texturerna (B-G) applicerade:
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]() Citat:
http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=16301
__________________
Bengan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Ja Bengan, tunnlarna blir "stitched track" precis som skärningarna.
Vag gäller höjden är den nu anpassad till en speciell kontatledning som också är "stitched track"-spline men en separat asset precis som spåren ju är. detta tycker jag ger maximal flexibilitet. Att tunnlar och skärningar är så här breda beror på att man skall kunna forma marken på sidan av så att den ansluter snyggt men ändå inte skjuter in över spåret innuti tunnel/skärning !
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |