![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 345
|
![]()
Jag kommer att uppdatera ytterligare några av mina äldre ånglok!
E9 loket har fått samma nya egenskaper som S, S1 och G loken: 1.EngineConfig där loket kan dra ett 1400 tons tåg på PLAN bana i 30 km/t. Mätningarna utförda under CABMode körning. I och med engine ändringar måste ni från och med nu ge akt på vatten nivån i pannan när ni kör i CAB MODE Glöm därför INTE I tangenten för att fylla på vatten och O tangenten för att stänga av. Alternativ: I hytten aktiveras injektorn. Detta senare ger snabbare utslag. Glöm heller inte att skyffla in kol. Ge också akt på trycket i ånglådan (Steam chest). Lek då med fyllningsgraden. 2.Röken har också ändrats 3.Liksom hytten vars 2 manometervisare för ångtryck nu ger mycket bättre precision. 4.Tendern har fått plogar lok: http://www.mediafire.com/download/l4...2013_11_11.rar Tender: http://www.mediafire.com/download/r8...2013_11_12.rar OBS!! Samma hytt som under download inlägget "Uppd. hytter till G tenderlok, S och S1 tanklok " Tenderlok hytt: http://www.mediafire.com/?at6zc251udfd7iq |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 345
|
![]()
1. Nytt versionsnummer
2. Synkronisering ångljud och ångpuffar 3. ALLTID ångpuffar uppför backe större än 10 promille. Kunde tidigare omotiverat stoppa under större stigningar. 4. Några fler rök scener. 5. tuff start. Kolla tidigare presenterad video snutt. Obs. Kan ta upp till en minut innan eldaren börjar kola. Vänta sedan ytterligare ungefär en minut innan du startar tåget. + Inget flimmer ![]() Nedladdas från: http://jocomms.webs.com |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 345
|
![]()
Jag fortsätter att modifiera/lägga till egenskaper på några ånglok av intresse:
![]() Nytt: 1.Ångloks ljud. 2.Generator hanterande: _____ I DCC mode sätts generator ljudet på/av beroende på lampstatus. ______I Cabin mode enligt Korvtigers standard. 3.Luftpump hanterande: ______I DCC mode sätts luftpump på om minst en vagn tillkopplad. ______I Cabin mode reglerar du själv på/av. ______Observera att loket ej är körklart om du missat att starta luftpump och minst en vagn är tillkopplad. 4.G12 loket kan slira om tågsättet överstiger 200 ton. Endast i DCC och AIläge. 5.Föraren kvar vid koppla ned loket, men förar figuren tas bort. 6.Tärningsstången går över till back/fram läge när man ändrar riktning på ångloket. __ Endast i DCC och AI läge. __ Råd: I stopp läge och ändra riktning tryck på W eller X en gång och vänta lite innan du ökar hastigheten. ![]() ![]() ![]() ![]() Ladda ned readMe filen för att kolla in alla kommandon m.m.: https://www.mediafire.com/file/ircil...J_G12.pdf/file Download av loket: https://www.mediafire.com/file/yoh4v...12_12.cdp/file ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 345
|
![]()
Börjar bli mycket features, så hör av er om nåt inte fungerar.
Funderar på slirning i backar, men verkar en aning komplicerat, så vi får se. E9 1760 i Svenstavik 1974. Bild från "nätet": ![]() ![]() ![]() Avställt skick: ![]() Vevstakar framåt/bakåt: ![]() Uppdateringar/nytt: 1.Några nya/uppdaterade detaljer. 2.Ångloks ljud. 3.Luftpump hanterande: ______I DCC mode sätts luftpump på om minst en vagn tillkopplad. ______I Cabin mode reglerar du själv på/av. ______Observera att loket ej är körklart om du missat att starta luftpump och minst en vagn är tillkopplad. BOLD 4.Generator hanterande: _____ I DCC mode sätts generator ljudet på/av beroende på lampstatus. ______I Cabin mode enligt Korvtigers standard. 5.SJ E9 loket kan slira om tågsättet överstiger 175 ton. Både DCC och CAB läge. __Se nedan videoklipp hur få lok att slira i CAB läge. https://youtu.be/YzxtF9YqmvM 6. SJ E9 loket kan ställas upp stationärt med vevstake rörelser t.ex. på ett museum: https://youtu.be/S4MAt33Xrsg Definiera upp denna egenskap i Surveyor (röd markerat): ![]() 7.Föraren kvar vid koppla ned loket, men förar figuren tas bort. 8.Tärningsstången går över till back/fram läge när man ändrar riktning på ångloket. __ Gäller både DCC och CAB läge. __ I DCC stopp läge och ändra riktning: Tryck på W eller X en gång och vänta lite innan du ökar hastigheten. 9. SJ E9 1760 konfigurerbar som HNJ G12 46. Ladda ned readMe filen för att kolla in alla kommandon m.m.: https://www.mediafire.com/file/suzm6..._VER1.pdf/file Nedladdning av lok, tender och hytt: https://www.mediafire.com/file/cwyc5...12_04.cdp/file ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
ånglok |
|
|