Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-01-28, 16:31   #1
DV12
Senior Member
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: , , Finland.
Inlägg: 651
Skicka ett meddelande via MSN till DV12
Standard Flygsimulatorn är lite konstig!!!

Hej!

Jag har några problem här med FS 2002. Jag har laddat ner Vantaa flygplats men allt är inte som det skall vara. Då jag väljer att starta från Gate 23 medium ser det ut såhär:



Då det egentligen borde vara såhär:



Hur skall jag göra så att planet kommer på rätt plats? Och en annan grej! Varför rycker spelet något fruktansvärt vi nedladdade flygplatser? Det är inte det minsta kul och spelkänslan försvinner helt och hållet då det bara rycker, men det är som sagt bara vid nedladdade flygplatser. Och så var det ännu ett problem med Arlanda flygplats som också är nedladdad. Då flygledningen sagt vilken taxiväg jag skall ta så trycker jag på "request following taxi" eller vad det nu står och meningen med det är att taxi vägen skall komma fram somm ett lila streck men det kommer inte fram något streck att följa!

Snälla hjälp mig nån!



/Johan
DV12 besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-01-28, 17:27   #2
MatsH
Månadens bild - Mars 2005
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Leksand
Inlägg: 1 177
Standard

Hej!
Att det blir ryckigt beror på att detaljerade flygplatser sänker frameraten. Du kan se framerate genom att trycka Shift+Z ett par gånger.

Att flygplanen hamnar fel på nedladdade flygplatser beror på att gater och taxivägar från orginalflygplatserna fortfarande ligger kvar trots att du installerat en nedladdad flygplats. För att fixa det behöver du ett program som heter "afcad". Det finns att ladda ner från bl.a. FSNordic (http://files.fsnordic.net/files/msfs...002_AFD_Files/)

OBS: Innan du gör något så ta en säkerhetskopia på filen eurnwafd.bgl som ligger i FS2002\Scenedb\Afdfiles\Scenery. Då kan du bara kopiera tillbaka den filen ifall något går snett.

När du installerat Afcad gör du på följande sätt för att fixa till Vantaa:

1: I zipfilen till Vantaa flygplats så ligger det en fil som heter "efhk_afd.txt" Packa upp den filen och lägg den någonstans där du kan hitta den sen (t.ex. mappen du installerade Afcad i).

2: Starta Afcad och välj sedan i menyerna: File -> Import Airport.
Välj där filen "efhk_afd.txt" och importera den Då ska du få upp någonting liknande i Afcad:


3: Välj i menyerna File ->Save. Sedan stänger du allt och startar FS2002, då borde flygplanet hamna på rätt gate.

Lycka till!

mvh .... Mats




MatsH besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-01-29, 15:49   #3
DV12
Senior Member
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: , , Finland.
Inlägg: 651
Skicka ett meddelande via MSN till DV12
Standard

Tack så mycket, skall fixa det lite senare.


/Johan
DV12 besöker inte forumet just nu  
Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Lite blandade bilder med nya kameran... Olaf Lindström Off-topic 1 2005-01-29 19:21
För lite smalspår GT Off-topic 0 2003-08-18 00:06
Funderingar kring ruttbygge och lite bilder Daniel R Landskapsdesign - Trainz 5 2003-07-26 09:58
Håller på med en rutt och behöver lite hjälp Yzerman Trainz - Allmänt om Trainz 12 2002-06-24 14:14



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:31.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009