![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#26 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
... jo då det går att köra både bakåt och framåt med det var mer som att köra dragster
![]() Normalt regleras svenska ånglok med Omkastarskruven i kombination med Regulatorn. Förarventilen tar man till när den behövs. Sagt och gjort, det gäller att göra en hytt som fungerar enl. dessa principer och jag är på god väg ![]() ![]() Var tvungen att göra en riktig omkastare istället för spaken. Regulatorn är tills vidare samma. Omkastaren går att vrida många varv för att ställa in graden av fram- och backgång från 100% back till 100% fram. Likaså går Regulatorn att reglera i små steg från 0 till 100% fyllning. Att lära sig köra med Omkastare-Regulator tar tid med det går ![]() Några hyttbilder som illustrerar tekniken (ge akt på HUDden):
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2013-09-18 klockan 21:05. Anledning: Fel namn Injektor skall vara Regulator !!!! |
![]() |
![]() |